سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام همتیان

معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: پیام مقام معظم رهبری شناسنامه انقلاب و چارچوب عوامل موفقیت و نیز پیروزی و تداوم آن است.

حجت الاسلام والمسلیمن همتیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: پیام نوروزی مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه و برنامه مدون برای اداره کشور است.

وی با بیان اینکه ما باید توجه داشته باشیم که انقلاب ما ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با تمامی انقلاب ها در سطح جهان متفاوت است و ویژگی‌هایی در شکل‌گیری و پیروزی و حفظ آن دارد که آن را بادیگر انقلاب‌ها متمایز می‌کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم نخستین ویژگی انقلاب اسلامی ایران را مکتبی و ارزشی بودن آن دانست و گفت: انقلاب ما حرکتی است که بر اساس اسلام و فرهنگ شیعی به وجود آمده است و افراد را بر حسب وظایف دینی و عقیدتی در این عرصه وارد نمود.

وی رهبری ولی فقیه را از دیگر ویژگی‌ انقلاب برشمرد و گفت: آنچه که باعث شد انقلاب اسلامی ایران به نحو احسن به پیروزی برسد و در ادامه حفظ گردد، رهبری انسانی فقیه و عادل بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان افزود:‌ سومین ویژگی‌ انقلاب اسلامی ایران، مردمی بودن آن است؛ انقلاب اسلامی ایران کودتا و یا حرکتی از سوی قشر خاصی نبود، انقلاب ما انقلابی بود که از دل مردم و میان توده‌های عظیم و گسترده مردم به وجود آمد.

وی چهارمین عامل پیروزی و تداوم انقلاب را اتحاد مردم معرفی کرد و گفت: این اتحاد حول محور اسلام و رهبری بود. مردم انقلاب را از خود می‌دانستند و در این عرصه با هم متحد بودند؛‌ انقلاب این گونه نبود که همه بیایند ولی با صداها و گروه‌های مختلف که هر کدام حرفی داشته باشند؛ بلکه همه مردم ما متحد با هم، با محوریت اسلام و رهبری، انقلاب را پیش بردند.

استاد اخلاق حوزه با بیان این که این چهار عامل، انقلاب اسلامی ایران را از دیگر انقلاب‌های جهان متمایز می‌کند، ادامه داد: در تداوم انقلاب نیز همین ویژگی‌ها باید وجود داشته باشد. در روزگاری جنگی نابرابر علیه ایران تحمیل شد؛ آنچه که این جنگ را مدیریت کرد و آن را پیروز گردانید، انگیزه الهی و دینی، رهبری ولی فقیه، اتحاد و مردمی بودن حرکت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان افزود: وقتی مسیر جنگ تغییر یافت که مردم به عنوان بسیج عمومی وارد میدان شدند و عنایت خداوند نیز سبب شد که حتی یک وجب از این خاک در اشغال دشمن نباشد.

وی با بیان این که ملت ایران در ادامه مسیر انقلاب، با دو مشکل اقتصاد و فرهنگ روبرو شد، خاطرنشان کرد: امروز تمام دشمن‌ها با تمام توان خود وارد میدان شده و تلاش دارند به این ملت از نظر اقتصادی ضربه بزنند  که از جمله آنها سیاست‌های اشتباه تحریم‌هاست.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم به مسئله فرهنگی اشاره کرد و گفت: در عرصه آسیب‌های فرهنگی،‌ مقام معظم رهبری مسئله تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و در ادامه ناتوی فرهنگی را در جامعه مطرح کردند که این نشان از خطر موجود در این عرصه است.

وی با بیان این که برای موفقیت در این دو عرصه، باید همان ویژگی‌هایی که در پیروزی و تداوم انقلاب مؤثر بوده است، در این عرصه نیز به کار گرفته شود، افزود: ما باید بدانیم که مسلمانیم و وظایفی در این عرصه بر دوش داریم و در این مسیر گوش به فرمان رهبری باشیم و با عزم ملی و اتحاد این دو مشکل را برطرف سازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان با بیان این که این دو مشکل، مشکلی نیست که یک عده و یا یک گروه و تفکر بتواند آن را حل کنند، افزود: برطرف کردن این دو مسئله، نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی است؛ در غیر این صورت نباید انتظار توفیقات چندانی داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش مردم در تمامی عرصه‌ها و سیاست‌های کشور گفت: پیام مقام معظم رهبری شناسنامه انقلاب و چارچوب عوامل پیروزی و تداوم آن است. یعنی این که ما بدانیم ملت ما ملت ولایی و دینی است که توجه به این ملت و توامندی‌های آن می‌تواند تمامی مشکلات را برطرف ساخت.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت:‌ همانطور که ملت در حرکت 22 بهمن و انتخابات ریاست‌جمهوری، حرکتی با عزم ملی رقم زدند، در  این عرصه نیز باید حضور ملی داشته باشند و بدانند که حمایت خداوند با جماعت است و در این شرایط پیروزی قطعی خواهد بود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha