جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خبر گزاری حوزه

استاد حوزه علمیه خواهران بر لزوم شناساندن سبک زندگی فاطمی برای همه زنان جامعه اسلامی تاکید کرد.

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) ابراز داشت: راه سعادت همه مردم ما از جمله بانوان محترم، تمسک به سبک زندگی اهل بیت(ع) خصوصاً فاطمه زهرا(س) است.

وی با اشاره به این که صدیقه کبری(س) الگوی تمام عیاری برای همه ابعاد زندگی یک زن مسلمان است، گفت: بزرگان و مراجع تقلید ما به ویژه مقام معظم رهبری بارها بر این مساله تاکید داشته اند که که بانوان باید در زندگی خود، اولویت را در همسری و مادری قرار دهند، اما متاسفانه برخی از بانوان جامعه ما کمتر به این موضوع کلیدی توجه دارند.

این کارشناس و مشاور امور خانواده همچنین با اشاره به جایگاه بسیار مهم زن در کانون خانواده اظهار داشت: خانواده‌ نهاد‌ مقدسی است که حفظ سلامت آن، تأمین کننده سعادت جامعه است، از این رو هرفرد خانوار به خصوص زنان باید به رسالت اصلی خویش در این باره اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: زنان می‌توانند علاوه بر ایجاد آرامش در خانه، بسترساز سلامت روان برای اعضای خانواده‌ بوده و همچنین زمینه موفقیت و آسایش را برای همه افراد خانواده به خوبی فراهم کنند.

ظهیری خاطرنشان کرد: از این منظر زن برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی،‌ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که به این نقش محوری او در خانواده آسیبی وارد نشود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha