جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام زمانی

معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت:مقاومت سوریه در برابر سلطه استکبار و صهیونیست است که تمام تلاش معارضان و حامیان آنها، شکستن مقاومت و حمایت از این جریان تروریستی در جهان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی در همایش« ادیان علیه تکفیر» که با حضور سفیران صلح سوریه در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: اسلام دین رحمت است و ا گر دیده می‌شود که جمعی به ظاهر مسلمان، حرکتی‌های تروریستی انجام می‌دهند، ارتباطی به دیانت اسلام ندارد.

وی با تأکید بر این که اسلام و نبی مکرم اسلام، رحمتی از سوی خداوند است، ادامه داد: خداوند نبی مکرم اسلام را رحمةاللعالمین قرار داده است، از این رو مشخص است اسلام نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای عالمیان رحمت و محبت است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان این که خداوند به تمامی انسان‌ها کرامت داده و استعداد خلیفه‌اللهی را در وجود آنها قرار داده است، خاطرنشان کرد: از چنین دین و پیامبری بر نمی‌آید که اعمال تکفیری داشته باشد و کرامتی که خداوند برای انسان‌ها قرار داده،‌شایسته قتل نیست.

 وی خاطرنشان کرد: اسلام به مسلمان امر می‌کند که نه تنها در میان خود، بلکه در میان تمامی انسان‌ها، رحمت داشته باشند،‌تا جایی که توصیه می‌کند حتی نسبت به بدی افراد ناصالح نیز خوش اخلاقی پیشه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به توصیه‌های امیرالمؤمنین علیه‌السلام درباره رحمت و عطوفت فرمانداران خود به مردم حتی غیر مسلمانان ادامه داد: بر اساس تعالیم اسلامی، در هر جای جهان که ظلمی بر مردم روا شود، مسلمان و غیر مسلمانان؛ همه ما وظیفه داریم نسبت به دادخواهی آنها تلاش کنیم.

وی در ادامه به معرفی جریان‌های تکفیری و کارگردانان چنین جنایت‌هایی در جهان اشاره کرد و گفت: نخستین گروه در جریان‌های تکفیری، متعصبان ادیان  است که این‌ها، افرادی  که غیر از دین و مذهب خود هستند را واجب القتل می‌دانند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه، گروه دیگر در جریان‌های تکفیری را تندروهای متهجری معرفی کرد که معتقدند اگر هم دینان خودشان هم به باورهای آنها اعتقاد ندارند، واجب القتل هستند.

وی افزود: کینه‌توزان جنگ‌های گذشتگان که به دنبال انتقام هستند، زیاده‌خواهان و فریب خوردگان را ازدیگر جریانات تکفیری‌ها در تمامی ادیان و مذاهب معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی در بخش پایانی درباره سوریه گفت: آنچه در سوریه می‌گذرد، سخن درباره مقاومت در برابر سلطه استکبار و صهیونیست است که تمام تلاش معارضان و حامیان آنها، شکستن مقاومت و حمایت از این جریان تروریستی در جهان است.

وی همچنین خطاب به اعضای کاروان صلح سوریه گفت: راهی که شما شروع کرده‌اید، ممکن است با خطرها و تهدیداتی همراه باشد؛ ولی باید بدانید که این اقدام شجاعانه شما پاداش بزرگ الهی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha