سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام فرجام

شهردار مشهد با مدير اجرائي حوزه علميه خراسان در مركز مديريت اين حوزه، ديدار و مسائل فرهنگي و وضع ديني شهر مشهدمورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه در مشهد، در اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين فرجام گفت: سیره معصومین (عليهم السلام) بايد سرلوحه کار همگان قرار گیرد تا بتوان در انجام تكاليف خود به خوبي نقش آفريني كرد.

وی با تأکید بر این که علماي گذشته در ترویج آموزه‌های دیني و تحولات اساسي فرهنگي جامعه نقش‌آفرين بوده‌اند، ابرازداشت: امروز نيز سمت و سوی نگاه، موضع گیری و فعالیت علما به این امر متوجه بوده و خواهد بود.

مدير اجرائي حوزه علميه خراسان، با بيان اين كه بهترین فرصت و فضا برای فعالیت‌های ارزشمند و ماندگار با ارزش‌های شیعی در این موقعیت به وجود آمده است و امروز صرف اعلام دغدغه کافی نیست، افزود: باید جنبه های مثبت فعاليت‌هاي فرهنگي و ديني را با کاری نرم افزاری ارائه داد كه این امر مي‌بايست با مشاوره و راهنمایی فکری حوزویان انجام شود.

وی بابیان این که متولیان فرهنگی باید با همدیگر هم‌افزایی داشته باشند و امکانات را در یک سمت و سو قرار دهند، گفت: با توجه به تأکید آیت‌الله واعظ طبسی به عنوان مدیر ارشد دینی خراسان، باید در این زمینه هم افزایی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی حوزه علمیه خراسان و نیز طرح‌های عمرانی مربوط به این نوع امور، از شهردار مشهد برای بازدید از اقدامات حوزه در اين عرصه، دعوت کرد.

وی با اشاره به ساخت مسکن طلاب در نادرشهر و افتتاح آن در روزهای آینده، از شهرداری مشهد خواست تا برای فاز دوم نیز در این زمینه همکاری و تعامل نماید.

مدير اجرائي حوزه علميه خراسان، با اشاره به فرمایش و نظر مقام معظم رهبری درباره تجمیع مدارس علمیه مشهد، با بیان این که همجواری با معصومين (عليهم السلام) در تربیت دینی طلبه تأثیر خاصی دارد، اظهارداشت: يكي از امور مهمي كه پیگیری ویژه شهردار مشهد را مي‌طلبد، توسعه مدارسی مانند نواب و عباسقلی‌خان است که در مجاورت حرم مطهر می باشند.

گفتني است؛ در ادامه اين ديدار، سيد صولت مرتضوي، شهردار مشهد با بیان این که فرهنگ شیعی یکی از مباحثی است که باید با حضور فكري و انديشه حوزه علميه مطرح شود، ابرازداشت: باید با نگاه جامع و برنامه ریزی هايي با مدیریت ارشد فکری آیت الله واعظ طبسی و بزرگان حوزه در این زمینه کار کرد.

وي گفت: شهرداری معتقد است که حوزه علميه می‌تواند تحول فرهنگی ایجاد کند و به همين جهت سایر دستگاه‌های فرهنگی شهرداري در خدمت اين امر هستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha