چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
طلاب غیرایرانی

کدام عقل سلیمی می گوید که همجنس بازی از مصادیق حقوق بشر است؟، این صفت شیطانی که حتی در میان حیوانات هم دیده نمی شود، چگونه مورد تأیید و تبلیغ غرب قرار می گیرد و آزادی آن را برای دیگر کشورها الزامی می دانند؟!.

اقدام گستاخانه و بی شرمانه پارلمان اتحادیه اروپادر تصویب قعطنامه بی پایه و اساس علیه ملت ایران، همچنان با واکنش های تندی همراه است. طلاب و فضلای غیر ایرانی که از نزدیک با وضعیت دموکراسی و مردم سالاری دینی و همچنین حقوق بشر و حفظ کرامت انسانی در ایران آشنا هستند و آن را لمس می کنند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، این اقدام ارو پایی ها را بسیار شرم آور  و دخالت آشکار در امور داخلی ایران دانسته و آن را به شدت محکوم کردند.

مردم سالاری و دموکراسی دینی در ایران

حجت الاسلام تحسین بدری، از عراق، با اشاره به وضعیت دموکراسی و مردم سالاری در ایران، گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران را با بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و حتی اروپایی مقایسه کنیم، درمی یابیم که این کشور در سطح بالا و متفاوتی از مشارکت مردمی در نظام حکومتی خود قرار دارد .

وی افزود: برای نمونه، در انتخابات ایران، آزادی، انتخاب عمل و شرکت سلایق متفاوت کاندیداها، این کشور را به کشوری متمایز در معادلات سیاسی بین المللی تبدیل کرده است، حال چگونه مسئولان اتحادیه اروپا ادعا می کنند که انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران مطابق با استاندارها نبوده است!!!

تقلب در انتخابات غرب موج می زند

این فرهیخته عراقی با اشاره به این که تقلب در انتخابات بسیاری از کشورهای غربی موج می زند، تصریح کرد: حقوق بشر غربی، تنها بر محور انسان صرف، بدون در نظر گرفتن عقائد بنا نهاده شده است. اما در جمهوری اسلامی ایران، حقوق بشر اسلامی به جامعه معرفی شده  است که با معیارهای غربی مطابقت ندارد، از این رو مورد مخالف گاه به گاه آنها قرار می گیرد.

نقض فاحش حقوق بشر در غرب

این روحانی غیرایرانی یادآور شد: حاصل نگاه دوگانه غرب به حقوق بشر آن می شود که از نقض فاحش حقوق بشر در حکومت های به ظاهر اسلامی عربستان و بحرین چشم بپوشند و منافع خود را در تبلیغ نبود حقوق بشر در ایران ببینند. 

وی، فعالیت هسته ای ایران را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مگر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، حق هر کشوری نیست، پس چرا فعالیت شفاف و روشن هسته ای ایران، با مخالفت و موضع گیری غرب روبه رو می شود؟!،  دلیل آن را می توان جز در روحیه استقلال طلبی و نبود سرسپردگی به قدرت های جهانی در این کشور اسلامی جستجو کرد.

این طلبه عراقی ادامه داد: مشکل غربی ها این است که می خواهند همه ملت های دنیا را با زاویه نگاه خود ببینند و برای همه آنها نسخه واحدی بپیچند و حقوق بشر شکست خورده خود را در میان آنها اشاعه دهند.

انقلاب ایران، نابودکننده منافع استراتژیک غرب

حجت الاسلام تحسین بدری تاکید کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران، این کشور توانسته بسیاری از فرصت های نامشروع غرب در منطقه را از بین ببرد، از این رو نباید تعجب کرد که غرب، حکومت و مردم ایرن را نابودکننده منافع استراتژیک خود در سطح منطقه بداند.

وی، موضع گیری منطقی و به دور از هرگونه حساسیت را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: برخوردهای دوگانه غرب با کشورهای جهان تازگی ندارد، اما به عقیده من، نباید این موضوع در میان رسانه ها و مسئولان ایران تا آن اندازه بزرگ جلوه یابد و بازتاب وسیعی پیدا کند که به بوق تبلیغاتی غرب تبدیل گردد. این نوع برخورد با ایران تازگی ندارد و در گذشته نیز بوده و در آینده نیز خواهد بود.

قعطنامه ای شرم آور

تویلبینی، طلبه الجزایری، یکی دیگر از طلاب غیر ایرانی بود که به قعطنامه شرم آور پارلمان اتحادیه اروپا علیه ایران اسلامی واکنش نشان داد.

وی به تشریح حقوق بشر در غرب پرداخت و گفت: سردمداران غرب خود نیک می دانند که حقوق بشر در ایران در سطح بسیار بالاتری از کشورهای غربی و اروپایی قرار دارد، اما برای اشاعه فرهنگ خود در جوامع مختلف، اقدام به این توهین ها می کنند.

این طلبه الجزایری ادامه داد: یکی از نکاتی که غربی ها به آن تأکید می کنند، نقض حقوق زن در ایران است، ما که در ایران هستیم، درمی یابیم که نه تنها که نقضی در خصوص حقوق بانوان این کشور وجود ندارد، بلکه آنها دارای احترام و شخصیتی هستند که در کشورهای غربی وجود ندارد و به قول یکی از دوستان آمریکایی من که برای تحصیل علوم دینی در قم حضور دارد، اگر حقی در ایران از بین رفته باشد، آن حقوق مرد است، نه حقوق زن.

جریمه 200 یورویی زنان محجبه در اروپا!!!

تویلبینی با اشاره به حقوق زنان در اروپا، افزود: کشورهای اروپایی که داعیه دار حقوق بشر هستند، چگونه و با استناد به کدام حق بشری، زنان محجبه نقاب دار را 200 یورو جریمه می کنند؟!، آیا این مسئله نقض حقوق زن در اروپا به شمار نمی آید؟

وی اشاعه مادیات را تنها ملاک حقوق بشر غربی دانسته و اضافه کرد: این همان حقوق بشری است که به خود اجازه می دهد که انواع اظهار نظرها و بی حرمتی ها به حقوق اسلامی را داشته باشد، اما اظهار نظر درباره اصول و مبانی یهودیت با شدیدترین مجازات ها و زندان های طولانی مدت پاسخ داده می شود!!!

حیوانات هم از همجنس بازی دوری می کنند

این طلبه الجزایری با طرح این سئوال که کدام عقل سلیمی می گوید که همجنس بازی از مصادیق حقوق بشر است؟، ابراز داشت: این صفت شیطانی که حتی در میان حیوانات هم دیده نمی شود، چگونه مورد تأیید و تبلیغ کشورهای غربی قرار می گیرد و آن را برای دیگر کشورها الزامی می دانند.

تویلبینی با اشاره به رفتار دوگانه غرب در مسئله حقوق بشر، خاطرنشان کرد: غرب از یک طرف از گروه تروریستی القاعده حمایت می کند تا جنایات بیشتری در سوریه، عراق و ...  انجام دهد و از طرف دیگر از مردم مظلوم بحرین و فلسطین حمایت نمی کند!!!

برگزاری انتخابات آزاد و دموکراتیک در ایران

این طلبه الجزایری با اشاره به این که 17 سال است که در ایران حضور دارد، گفت: در طول این مدت شاهد ادوار مختلف انتخابات آزاد و دموکراتیک ایران بوده ام. رییس جمهور این کشور نیز از بدنه خود مردم انتخاب می شود و برخلاف کشورهای اروپایی و آمریکا که کاندیداهای خود را در بسته های حزبی به مردم تحمیل می کنند، مردم ایران در کمال آزادی به کاندیدای مورد نظررأی می دهند.

تلاش برای امتیازگیری از ایران

این فرهیخته غیرایرانی، امتیازگیری در معادلات سیاسی منطقه پرآشوب خلیج فارس مانند سوریه را هدف پشت پرده تحمیل این قطعنامه بر ایران دانسته و تصریح کرد: فرهنگ مادی محور غرب اگر ترویج داده نشود، از بین خواهد رفت، چرا که اصالتی ندارد و آنها نیز این موضوع را نیک می دانند، از این رو با زور اسلحه و تحریم، درصدد اشاعه آن هستند.

وی، پیدایش نازی ها و صهیونیست جهانی را از نتایج تمدن بی محتوای غرب دانسته و تأکید کرد: این تمدن بی محتوا، کشوری مانند عربستان که بانوان آن حتی حق رانندگی ندارند، را حامی حقوق بشر و ایران را که حتی اهل سنت و اهل کتاب آن، در کمال آسایش و رفاه در کنار هم زندگی می کنند، را ناقض حقوق بشر می داند.

تویلبینی با تأکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی آحاد مردم ایران، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه، رمز وحدت، عزت، پیروزی و پیشرفت ایرانی هاست. مردم ایران بدانند در پناه تمسک به ولایت فقیه، از هر تهدید و فشار مستکبران مصون خواهند بود. 

ویژگی فرهنگی مردم ایران

محمد عبدالمجید از طلاب بنگلادش نیز با محکومیت قعطنامه اتحادیه اروپا، ویژگی فرهنگی مردم ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم ایران مسلمان هستند و قالب فرهنگ، ارتباطات و روابط اجتماعی آنها برگرفته از اسلام ناب است و این قالب پذیری را می توان آشکارا در زندگی مردم مشاهده کرد.

شور انتخاباتی در ایران

وی با بیان این که این که نقض حقوق بشر در ایران وجود ندارد، ابراز داشت: در ایام انتخابات ایران، شاهد حضور پر شور مردم در پای صندوق های رأی بودم، به طوری که در هنگام رای با نشاط مثال زدنی خود و با به همراه داشتن عکس های امام خمینی(ره) و امام خامنه ای، در صفوف طولانی شرکت داشتند و این شور و استقبال از انتخابات را در هیچ کشور جهان سراغ ندارم.

اتحادیه اروپا دم از عدم شفافیت فعالیت هسته ای ایران نزند

این طلبه بنگلادشی در ادامه با تأکید بر فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت تولید و استفاده از سلاح کشتار جمعی، ابراز داشت: معظم له، به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران، بارها این فتوای خود را تذکر داده اند و حتی سران آمریکا نیز این فتوا را مورد توجه و استقبال قرار دادند، حال چگونه اتحادیه اروپا دم از عدم شفافیت فعالیت هسته ای ایران می زند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد، اما وقتی که شاهد این سطح از هجوم تبلیغاتی غرب علیه این فعالیت های شفاف می شویم، باید یقین کنیم که غرب، هیچ گاه خوی استکباری خود را کنار نخواهد گذاشت و از خواسته و منافع نامشروع خود در دیگر کشورها کوتاه نخواهد آمد.

سیاست مذبوحانه غرب

محمد عبدالمجید ابراز علاقه غرب به ارتباط با ایران و توطئه علیه این کشور را سیاستی مذبوحانه دانسته و گفت: اگر آمریکا و غرب، ادعای پیگیری صلح جهانی دارند، بدانند که این مسئله با زورگویی و توهین به دست نمی آید، بلکه تنها در سایه احترام متقابل می توانند به آن دست یابند.

وی، سیاست غربی جلوگیری از الگودهی ایران به دیگر کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: توهم غرب بر آن است که مردم ایران از صدور این قطعنامه در نگرانی و وحشت به سر می برند، اما بدانند که به گواه قرآن کریم، پیروزی با حق است و ظلم از بین رفتنی است.

امنیت حاکم بر ایران اسلامی

این طلبه بنگلادشی خطاب به مردم ایران، یادآور شد: امنیت در کشور من به اندازه ای کم است که با فرا رسیدن تاریکی شب، امنیت در خیابان ها نیز از بین می رود و نمی توان در خیابان ها با آرامش خاطر رفت و آمد کرد. مردم ایران قدر امنیت خود را بدانند و همواره گوش به فرامین رهبر معظم و مقتدر خود دهند که چگونه در مقابل رفتار دوگانه و لبخند مصلحتی غرب و آمریکا آنها را به هشیاری فرا می خوانند.

دخالت آشکار در امور داخلی ایران

حجت الاسلام عبدالماجد، یکی از طلاب تانزانیا نیز در واکنش به اقدام بی شرمانه اروپایی ها علیه ایران، این قعطنامه را دخالت آشکار در امور داخلی ایران خواند.

وی اختلاف مبنایی حقوق بشر اسلامی و غربی را مورد توجه قرار داد و گفت: قرآن و سنت، مبنای حقوق بشر اسلامی است، ولی در غرب، برخلاف ادعای مسیحیت گرایی، بر اساس شهوت شیطانی بنیان نهاده شده است.

دموکراسی غربی با اصول انسانیت مطابقت ندارد

این روحانی تانزانیایی با اشاره به وضعیت دموکراسی در ایران، ابراز داشت: قبل از این که به ایران بیایم، جریان های سیاسی بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی را دنبال می کردم، اما دریافتم که دموکراسی موجود در این کشورها با اصول انسانیت مطابقت ندارد و خواسته های نامشروع در قالب دموکراسی به این جوامع عرضه می گردد.

آزادی کامل فعالیت های سیاسی در ایران

وی، آزادی فعالیت های سیاسی در ایران را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مردم ایران در بستر امنیتی که در کشورشان گسترده شده است، توانسته اند اقدام به گشودن برگ های نوین علمی نمایند که ضامن بقای انقلابشان است و می توان دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را یکی از دستاوردهای مهم برشمرد.

حجت الاسلام عبدالماجد ادامه داد: موضوع علم پروری و پیشرفت های علمی چشمگیر جوانان ایرانی، غرب را وحشت زده کرده و آنها را بر آن داشته تا از هر راه و وسیله ای مانند صدور قطعنامه و تحریم های گوناگون استفاده کنند تا ایران را در این عرصه ناتوان سازند.

جسارت اروپایی ها به ملت ایران

این فرهیخته آفریقایی با بیان این که قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا، اولین جسارت به ملت آزاد ایران نیست و آخرین یاوه گویی آنها نیز نخواهد بود، تأکید کرد: اگر آنها در این قطعنامه به اصول انسانیت پشت کرده اند و سخن از ترویج همجنس گرایی در ایران سر داده اند، هدفی جز حذف ایران به عنوان الگوی کشورهای اسلامی ندارند و می خواهند آخرین امید آزاداندیشان جهان را از بین برند.

ایرانی ها گوش به فرمان رهبر خود باشند

وی با بیان این که غرب در پی نفوذ در بین مردم ایران است، یادآور شد: مردم ایران باید همواره گوش به فرمان رهبر فرزانه خویش باشند تا عزت و اقتدار آنها تضمین گردد و با درایت ایشان، از مشکلات پیش رو عبور کنند.

انتهای پبام313/14

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha