جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام حسینخانی

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور گفت: اگر می‌خواهیم در عرصه فرهنگ اتفاقی بیافتد نیازمند حرکت جهادی هستیم که دارای شاخصه‌های خاصی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌خانی، صبح امروز در سومین روز از  نشست هم‌اندیشی و دانش‌افزایی معاونین تهذیب مدارس علمیه استان‌های مرکزی کشور در سمنان به تبیین مدیریت جهادی پرداخت.

به گفته وی، شناخت ویژگی‌ها و این‌که چه فعالیت‌هایی باید در عرصه فرهنگ صورت بگیرد دو ویژگی و شاخصه‌ مدیریت جهادی است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ویژگی‌های فردی مدیریت جهادی اظهار داشت: داشتن اخلاص از مهمترین ویژگی های یک  مدیر جهادی است به این معنا که اگر مدیر، مسیر کاری خود را بر اساس رضایت الهی انجام دهد، خداوند نیز نیروهای خود را برای پشتیبانی و انجام آن کار بسیج می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌خانی، داشتن انگیزه قوی، شجاعت و جسارت انقلابی را از دیگر ویژگی‌های فردی مدیر جهادی عنوان کرد و گفت: استقامت و ایستادگی در برابر مشکلات و موانع، منتظر تامین شرایط نشدن و تلاش جهت فراهم نمودن زمینه فعالیت‌ها از مصادیق انگیزه قوی است.

وی، نگاه وظیفه‌مدار فعالیت فرهنگی، پرهیز از هرگونه رفتار منفعت‌طلبانه و عدم وابستگی به نام و نشان را از مصادیق کار جهادی نام برد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در خصوص فعالیت در راستای مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ نیز تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های گوناگون می‌تواند در این مسیر راه‌گشا باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینخانی به کار گیری نیروی فکری مسئولین، طلاب و کارشناسان ، تشکیل شورای تهذیب در مدارس، استفاده از ظرفیت تربیتی اساتید شناسایی ظرفیت‌های درون و برون حوزه را از مهمترین ظرفیت‌ها عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha