شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 329737
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
یا زهرا

جشن ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) با حضور شخصیت های کشوری و حوزوی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جشن ولادت حضرت زهرا(س) و فرزند برومندش امام خمینی(ره) امشب با حضور آیات مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین، غروی عضو جامعه مدرسین، امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ،و حجج اسلام والمسلمین ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدحسن خمینی(ره) تولیت آستان مقدس امام راحل(ره)، جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین، نمایندگان برخی بیوت مراجع تقلید، مسئولان استانی و جمع کثیری از علاقه مندان به امام خمینی(ره) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس مرکز نشر و آثار امام راحل(ره) در قم به ایراد سخن پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه امام راحل(ره) حق بزرگی بر گردن دین و انقلاب دارد، ابراز داشت: باید از امام راحل(ره) برای نسل جوان بگوییم و این جوانان محتاج افکار بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی هستند تا از اندیشه های ناب ایشان در عرصه فردی و اجتماعی بهره گیری کنند.

در ادامه و پس از شعرخوانی استاد مجاهدی، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در سخنانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فصل جدیدی را برای تاریخ بشر رقم زده است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در جهان علم و اندیشه، پایه های کمونیسمی و سرمایه داری را نابود و سایر اندیشه ها را متزلزل و دین داری را حیات بخشید.

سخنران پایانی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری از یاران و مبارزان انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به اینکه خلفای جبار در طول تاریخ فرزندان حضرت زهرا(س) و سادات را به قتل رساندند، ابراز داشت: امروز منسجم ترین نسلی که در دنیا باقی است نسل حضرت فاطمه(س) است و تاریخ شیعه نشان می دهد، سادات روحانی و فقهای بزرگ چه خدمات ارزنده ای به دین و تشیع داشته اند.

وی با بیان اینکه طنین سخنرانی های حضرت امام راحل(ره) درمسجد اعظم و محله یخچال قاضی هنوز رسا است، تصریح کرد: روحیه ظلم ستیزی از ابتدا در وجود امام راحل(ره) بود و پدر ایشان نیز در منطقه خود به مبارزه علیه خان ها پرداخت و به شهادت رسید و از بزرگ ترین ویژگی های بیت خمینی ها، شجاعت توام با هوشمندی و آگاهی بسیار بالا است.

انتهای پیام/ 313/33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha