جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 329998
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
حجت‌الاسلام مهدی نژاد

امام جمعه شهرستان گرمسار با تاکید بر اهتمام ویژه به نهج البلاغه از سوی حوزه های علمیه گفت: طلاب باید به مطالعه این کتاب ارزشمند اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرمسار، حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی نژاد، مدیر حوزه سمنان در جمع طلاب شهرستان گرمسار، با اشاره به خطبه " همام "امیرالمومنین در نهج البلاغه گفت:خطبه همام خطبه ای غنی است که صد ویژگی را برای مومنین ذکر کرده است که یکی از آن نکات در باره «گوش» مومن است، مومن گوش خودش را وقف علم هایی می کندکه به سودش است .

امام جمعه شهرستان گرمسار با تاکید بر اهتمام ویژه به نهج البلاغه از سوی طلاب و حوزه های علمیه افزود: اگر از خود خدا سوال کنیم که برای چه این گوش را به ما دادی قطعا می گوید برای انجام فعل حرام ندادم.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان، با تقسیم بندی گوش انسان به گوش های رحمانی و شیطانی گفت:یکی از ویژگی های گوش های رحمانی این است که می شنود و اطاعت می‌کند و ویژگی دیگر آن این است که هیچگاه دنبال باطل و سخن ناحق نیست، همانطو که می دانید امیر المومنین‌(ع) فرمودند: «السامع شریک القائل»، یعنی شنونده شریک گوینده است بنابراین اگر حرف نا مربوطی توسط گوینده زده شود در گناه آن شنونده نیز شریک است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی نژاد، با ذکر یک ویژگی درباره گوش های شیطانی گفت:یکی از ویژگی های گوش های شیطانی این است که هرچه به آنها اصرا کنی که قدم در راه حق بگذارند یا نمی شنوند یا خود را به نشنیدن می زنند، خدا نکند که آدم خودش را به خواب بزند! آن وقت هر کاری هم که انجام بدهی نمی توانی او را بیدار کنی .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha