جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

مسئول دارالقرآن الکریم استان قم از اجرای طرح «با قرآن در رمضان» توسط روحانیون مستقر و طرح هجرت، در مناطق روستایی استان قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، در اولین هم‌اندیشی برنامه‌های قرآنی مناطق روستایی در ماه مبارک رمضان و تابستان، در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، با اشاره به سابقه اجرای طرح‌های قرآنی در روستاهای استان، اظهار کرد: در سال گذشته، براساس تفاهم نامه‌ای با اداره کل امور روستایی استانداری ، طرح قرآنی «با قرآن در رمضان» توسط روحانیون مستقر اجرا شد.

مسئول دارالقرآن الکریم قم ادامه داد: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های موفق مطرح و الگویی برای برخی استان‌های کشور شده است.

وی با بیان این که در این طرح به دو مقوله آموزش و برگزاری مسابقات توجه شده، زمان اجرای آن را از 8 تیر تا 28 مرداد اعلام کرد و افزود: طرح قرآنی «با قرآن در رمضان» در روستاهایی که دارای روحانی مستقر یا روحانی طرح هجرت هستند، اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عظیمی اضافه کرد: بخش آموزش این طرح شامل آموزش روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، حفظ و مفاهیم است که در سه رده زیر 13 سال، 13 تا 16 سال و بالای 16 سال برنامه ریزی شده است.

وی در مورد بخش مسابقات این طرح خاطرنشان کرد: مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم مربوط به مخاطبان زیر 13 سال از سوره مبارکه تین تا آخر قرآن کریم، 13 تا 16 سال جزء آخر قرآن و بالای 16 سال در رشته قرائت شامل کل قرآن کریم و حفظ و مفاهیم شامل سوره‌های مبارکه لقمان و حجرات است.

مسئول دارالقرآن الکریم قم با اشاره به دلیل انتخاب سوره‌های لقمان و حجرات برای گروه سنی بالای 16 سال، گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، این سوره‌ها در زمینه فرهنگ نکات قابل توجهی دارد.

وی با بیان این که مسابقات این طرح در سه مرحله برگزار می‌شود اظهار کرد: مرحله اول این مسابقات مرحله مقدماتی است که توسط استادان و مربیان در روستاها برگزار می‌شود و در هر رشته تا سه نفر به مرحله دوم که مرحله مسابقات شهری است معرفی می‌شوند.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، وی در پایان یادآور شد: در مرحله مسابقات شهری هم از هر رشته تا سه نفر از برترین‌ها به مرحله سوم که مسابقات استانی است، معرفی می‌شوند و در نهایت رقابت‌های استانی با حضور ممتازان بخش‌های استان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha