سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت‌الله سبحانی

وهابیونی که به جرم شرک مسلمانان را قلع و قمع می‌کنند،کوچکترین سواد قرآنی ندارند؛ زیرا همچون مشرکان با شنیدن کلمه «لااله الاالله» دل آشوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  این مرجع تقلید امروز در درس تفسیر سوره «زمر» در مدرسه حجتیه اظهارداشتند: خداوند در آیه پنجم سوره زمر به این مطلب اشاره می‌کند که مشرکان توان شنیدن کلمه «لا‌اله‌الالله» را ندارند.

ایشان افزودند: نقطه حساس و تمرکز مشرکان وحدت «اله» است و آنان به این مسئله اعتقادی ندارند، ولی خداوند روی این مطلب متمرکز شده است و یکی از نشانه‌های آن را در این مطلب ذکر کرده که مشرکان هر وقتی که صحبت از وحدت اله می‌شود ناراحت و پریشان هستند.

دل آشوب کفار از شنیدن «لااله الاالله»

مرجع تقلید تصریح کردند: یکی از نشانه‌های مشرکان به همراه یکی دیگر از آیات قرآن همین دل آشوب شدن از شنیدن «لااله الاالله» است، پس پاسخ ما نیز به وهابیونی که به جرم شرک به این راحتی مسلمانان را قلع و قمع می‌کنند این است که شما کوچکترین سواد قرآنی ندارید؛ زیرا قرآن مشرکان را با ویژگی‌های  آنها معرفی می‌کند و این کدام مسلمانی است از شنیدن «لااله الاالله» دل آشوب شود.

این مرجع تقلید عنوان کردند: خداوند در فراز دیگری از این آیه، خلقت زمین را خلقت بالحق معرفی می‌کند، یعنی این‌که خلقت آسمان و زمین بیهود و باطل نیست و هدفی در آن نهفته است که همان معاد است؛ زیرا اگر معاد نباشد خلقت این دنیا بیهوده است.

ایشان گفتند: در فراز دیگری از این آیه خداوند اشاره می‌کند که به امر او زمین، شب در روز می پیچد و روز در شب؛ نظیر چنین آیه‌ای در قرآن سه بار تکرار شده که در حقیقت بیان می‌کند شب و روز همدیگر را می‌پوشانند و در مرتبه سوم شب و روز بر هم وارد می‌شوند که این سه خبر قرآنی در حقیقت از معجزات قرآن محسوب می‌شود.

مثال فیزیکی

حضرت آیت الله سبحانی افزودند: در اینجا منظور از پیچیدن باید با یک مثال فیزیکی آزمود؛ یعنی زمین مثل توپی است که در مقابل یک شی نورانی‌تر به خود می‌پیچد و از خلال این پیچیدن شب و روز پدید می‌آید مثل این است که یک چراغ را در وسطی بگذاریم و توپی را در مقابل آن می‌پیچیم و در همین خلال است که نیمی از توپ روشن و نیمی دیگر تاریک است این همان شب و روز است و معنی دیگر بحث وارد شدن و بحث پوشاندن نیز دقیقا همین قضیه علمی را بیان می‌کند که بیانگر کرویت زمین است.

چرا خدا کرویت زمین را اعلام نکرد

ایشان تصریح کردند: اگر خداوند به این صراحت کرویت زمین را اعلام نکرده به این دلیل است که قرآن کتاب فیزیک یا هیئت نیست؛ بلکه اشاره علمی قرآن به همین شکل است و بشر را وادار به تفکر می‌کند.

این مرجع تقلید  گفتند: در فرازی دیگری از این آیه خداوند بیان می‌دارد خورشد و ماه را مسخر انسان کرده است و نکته علمی‌اش آن است  که خورشید سال‌های سال در یک مدار معین قرار داده شده تا به زمین انرژی بدهد و زمین و خورشید در یک مدار معین به امر خدا ایستاد تا زمین دل حال گردش را حیات دهد.

 معظم له ادامه دادند: همچنین ماه نیز مسخر انسان است؛ زیرا هم چراغ شب است و هم نقش بسیار زیادی در حیات انسان‌ها دارد، بخصوص در یافتن راه‌ها، محاسبات ماه و سال و غیره.

ایشان در پایان عنوان کردند: خداوند در پایان این آیه از دو صفت عزیز و غفار استفاده می‌کند که نشان دهنده قدرت و شکوه بارگاه الهی به همراه روح مهربان و بخشنده خود است دقیقا برعکس انسان که هر چه قدرت او بیشتر می‌شود بی‌رحمی‌اش به انسان بیشتر می‌شود و خدا در اینجا یاد می‌دهد که قدرت زیاد باید با روح و بخشش و ملاطفت همراه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha