چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت‌الله سبحانی

حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد از معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، گفتند: درخواست‌ مطرح شده مبنی بر عدم مقابله با سقط جنین، مخالف با ارزش‌های نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، ظهر امروز در ادامه تفسیر سوره زمر در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت، اظهار داشتند: سقط جنین از افزایش جمعیت جلوگیری می‌کند و مخالف با قوانین حکومت اسلامی ایران است.

معظم له با انتقاد از موضع گیری معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نسبت به قانون جدید مجلس درباره سقط جنین، گفتند: درخواست‌ مطرح شده مبنی بر عدم مقابله با سقط جنین، مخالف با ارزش‌های نظام اسلامی است.

ایشان با اشاره به این که مجلس قانون برخورد با افراد متخلف در زمینه سقط جنین را تصویب کرده است، تصریح کردند: می گویند با بگیر و ببند نمی‌توان این مسئله را در جامعه نهادینه کرد، بلکه باید فرهنگ عمومی مردم را بالا ببریم، سخن ما به معاون رئیس جمهور این است اگر قوانین سفت و سخت در این زمینه وجود نداشته باشد، چگونه می‌توان مطمئن بود که همه جامعه آن را رعایت می‌کنند.

حضرت آیت الله سبحانی افزودند: اگر از فردا بگوییم قوانین راهنمایی رانندگی، اخذ مالیات و ... ملغی شوند و فقط به فرهنگ عمومی تکیه کنیم آیا به نظر شما می‌توان خیابان‌های آرام و منظم و جاده‌هایی امن و بدون خطرات متداول را داشت و یا این‌که می‌توان از پرداخت مالیات همه مردم مطمئن بود؟ درست است که مردم خود را ملزم به رعایت این اصول می‌دانند، ولی عده‌ای هم هستند که هیچ گاه در این فضا قرار نگرفته و در نظم عمومی اخلال ایجاد می‌کنند، پس باید برای حفظ سلامت جامعه قوانینی را پیاده و اجرا کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha