شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مقتدا صدر

سید مقتدا صدر رهبر جریان صدری های عراق گفت: گردان های السلام با هماهنگی دولت عراق برای دفاع از مقدسات تشکیل شده است.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام سید مقتدا صدر در گفتگوی خود با مجله الهدی گفت: ما این توانایی را داریم که زمین را زیر پای دشمنان به آتش بکشیم، اما نمیخواهیم هیزم آتش دیگران شویم.

وی در عین حال تاکید کرد که حمایت از مقدسات شرعا بر ما واجب است.

رهبر جریان صدر گفت: گردان های السلام با هماهنگی دولت عراق برای دفاع از مقدسات تشکیل شده است.

از سوی دیگر حجت الاسلام سید عمار الحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق هم ابراز داشت: تروریست ها شریک نمی شناسند و تمام کسانی که تصور می کنند داعش از لحاظ سیاسی یا انسانی در جهت منافع آنها خواهد بود، بدانند که داعش در نهایت همه آنها را لگدکوب خواهد کرد.

وی افزود: کسانی که گمان میکنند تروریست ها از لحاظ سیاسی یا انسانی به سود آنها هستند، یا فراموشکارند یا خود را از حقیقت تروریسم به فراموشی زده اند؛ چرا که تروریسم شراکت و تقسیم غنایم را نمی پذیرد و به محض اینکه به هدف خود برسد، همه را لگدمال خواهد کرد.

یادآور می شود سید عمار الحکیم دوشنبه گذشته در برنامه شب رمضانی گفته بود کسی که دست خود را در دست داعش بگذارد و نام این کار را ائتلاف تاکتیکی بگذارد و با خود بگوید با این ائتلاف از این مرحله میگذرم و پس از آن با خود داعش مبارزه میکنم، خطاب به این گروه ها میگوییم آیا این شما هستید که میخواهید به طور موقت از داعش استفاده کنید یا این داعش است که به صورت موقت از شما استفاده میکند؟

وی افزود: به محض اینکه موصل سقوط کرد، داعش با گروه های دیگر به توافق رسیدند که داعشی ها از شهر خارج شوند و گروه های دیگر کنترل شهر را به دست بگیرند، اما داعش در موصل باقی ماند و بیرون نرفت و قوانین تکفیری علیه اهالی موصل وضع کرد. ما یقین داریم که داعش از فرصت سوء استفاده میکنند تا پس از به دست آوردن غنایم دیگران و شرکای خود را از بین ببرند.

لازم به ذکر است که تعدادی از مناطق استان های نینوا و صلاح الدین و الانبار و دیالی و شمالی تحت سیطره گروه تروریست داعش قرار دارد و برخی کارشناسان و تحلیلگران امنیتی بر این باورند که داعش با کمک گروه های دیگر بر این مناطق مسلط شده است در حالی که برخی مقامات دولتی و نظامی فقط داعش را مسؤول سقوط این مناطق میدانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha