چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یادواره شهدا

یادواره 1000 شهید اصناف و بازاریان استان قم و 300 شهید صنف نانوای کشور در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در آغاز این مراسم که عصر روز یکشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد،حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، سخنران این مراسم بود که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به ویژه شهدای اصناف، حفظ انقلاب و قدرت نظام در جامعه جهانی را از برکت خون شهیدان دانست.

بر اساس این گزارش، عالی پور، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان قم نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و ضمن گرامیداشت شهدای اصناف گفت: اصناف همواره در عرصه های مهم تاریخ اسلام و انقلاب نقش آفرین بودند.

سرهنگ کریمی، فرمانده سازمان بسیج اصناف کشور و دبیر کنگره 10 هزار شهید اصناف کشور از دیگر سخنرانان این مراسم بود اظهار داشت: در شرایطی که دشمن هجمه هایی مختلف فرهنگی، اقتصادی و... راعلیه کشور ما تحمیل کرده است، حفظ و گرامیداشت فرهنگ شهادت، نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت های سازمان و بسیج اصناف و کنگره ارائه نمود.

مقاومت مردم غزه، الگویی از شهدای انقلاب است

فرمانده سپاه قم نیز در این مراسم گفت: مقاومتی که ملت فلسطین در غزه در برابر استکبار و ظلم صهیونیست انجام می شود، از الگوبرداری از شهدای انقلاب اسلامی ایران است.

سردارمهدوی نژاد اظهار داشت: اصناف کشور با شنیدن ندای رهبری، لبیک گفته و جان خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب فدا کردند و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادیه کنند.

وی بیداری و آزادی خواهی جهانیان را از برکت خون شهیدان معرفی کرد و گفت: کسانی که در آن ایام سخت با بصیرت و آگاهی امام خود را یاری رساندند و نهال انقلاب را بارور ساختند تا الگویی در اختیار همه مسلمانان و آزادی خواهان قرار دهند.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه گفت: مقاومتی که در این منطقه در برابر استکبار و ظلم صهیونیست انجام می شود، از الگوبرداری از شهدای انقلاب است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) دیدگان و قلوب ملت ایران راروشن و بیدار کرد، تصریح کرد: شهیدان توانستند فتنه بزرگ جنگ را نابود سازند و استکبار جهانی که به دنبال نابودی انقلاب نوپا بود را در هم بشکنند.

سردار مهدوی نژاد خاطرنشان کرد: امروزه باید پیام شهیدان را آویزه گوش خود قرار دهیم و نگذاریم دشمن آسیبی به پیکره انقلاب وارد آورد. شهیدان درسی به ما آموختند که در صورت عمل نمودن به این دروس، کشور ما در برابر هر گونه تهاجمی بیمه می کند.

در ادامه این مراسم، از 18 خانواده از اصناف و بازاریان قم که دو شهید را تقدیم انقلاب و اسلام نمودند، با اهدای تندیس تقدیر به عمل آمد.

خاطرنشان می شود در پایان این مراسم، تمبر یادوبود کنگره نیز رونمایی شد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha