پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله سبحانی

داعش دست پرورده غربی هاست و آنان باید بدانند که اینها افعی شده و به سوی خود آنها باز خواهند گشت؛ زیرا مربی و غیر مربی برایشان فرقی ندارد و هر کسی که سر راهشان باشد را از دم تیغ می‌گذرانند

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی،  در بیست و هشتمین روز ماه مبارک رمضان در ادامه در درس تفسیر سوره زمر ، در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم، گفتند: کافران همگی با یک هویت علیه خدا و قوانین الهی ایستاده‌اند.

ایشان افزودند: خداوند می فرماید که آنها ادعا می‌کنند که علم و ثروتی که دارند را خود به دست آورده‌اند و مشکلاتشان را برطرف کرده‌اند، در صورتی که از این نکته غافلند که اگر خدا نبود، آنها هم نبودند و خدای متعال از این جهت آنان را با قارون هم ردیف قرار داده است.

معظم له ادامه دادند: خداوند در این رابطه قوم قریش را شبیه قارون دانسته، ولی این شبهات یک شبهات تام و همه جانبه نیست و در برخی جاها با هم شباهت دارند و یکی از مهمترین شباهت‌های  آنها همین ادعایی است که مطرح کردیم.

حضرت آیت‌الله سبحانی بیان کردند: اثرات گناهان آنها باعث شد که خداوند عذاب را بر آنها نازل کند. قارون در زیر زمین با مال و اموالش مدفون شد، ولی قوم قریش در جنگ بدر هلاک شدند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: غربی‌ها با این همه امکانات و تجهیزات و پیشرفت‌ ها نباید فکر کنند که با توان علمی خود به این‌جا رسیده‌اند، باید بدانند خدا نعمت‌های بزرگی به آنها داده است. این پیشرفت‌ها و ثروت به نوعی فتنه و امتحان الهی است که ببیند با این ثروت‌ها آیا از مردم مظلوم دفاع می‌کنند و یا از ظالم.

حضرت آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کردند: قانون کلی الهی این است که خداوند نعمتی را به انسان می‌دهد که اگر شکرش را به جای نیاورد آن را می‌گیرد. ما باید بدانیم که همه در دارایی و نداری در معرض امتحان الهی هستیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود داعش را دست پرورده غربی‌ها و اروپایی‌ها دانسته و افزودند: غربی ها باید بدانند که داعشی ها افعی شده و به سوی خود آنها باز خواهند گشت؛ زیرا مربی و غیر مربی برایشان فرقی ندارد و هر کسی که سر راهشان باشد را از دم تیغ می‌گذرانند و آنها باید منتظر چنین روزی باشند.

معظم له یادآور شدند: 80 درصد ثروت جهان در اختیار دو هزار نفر است که با این حساب می‌توان گفت دلیل اصلی نابرابری‌ها در دنیا علاوه بر اراده خداوند مبنی بر دادن مال و یا گرفتن آن بر اساس حکمت، سلطه و اقتصاد لیبرالیستی جهانی است که بر اساس نابرابری‌ شکل گرفته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha