چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بب

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از آموزش بیش از 27 هزار قرآن آموز در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت‌اسلام مهدی احمدی، شنبه شب، در آیین اختتامیه برنامه‌های قرآنی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در ماه مبارک رمضان که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد به تشریح برنامه‌های آستان مقدس از سحرگاه تا سحرگاه پرداخت.

وی با اشاره به سخنرانی‌های قبل و بعد از نمازهای روزانه و قرائت مناجات در ساعات مختلف برای پنج هزار مخاطب در هر شبانه‌روز، گفت:‌ برای بهره‌مندی بیشتر مخاطبان از برنامه‌هایی چون آیین‌های قرآنی و سخنرانی‌ها مسابقاتی برگزار شد که موجب حضور پرشورتر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان شد.

حجت‌اسلام احمدی ادامه داد:‌ یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان، برگزاری حلقه‌های معرفت با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بود که مخاطبان آنها جوانان و نوجوانان بود.

وی، فعالیت واحد پذیرش کودکان با استفاده از امکانات مختلف در راستای آموزش‌های قرآنی را اقدامی شایسته معرفی کرد که فرصت را برای بهره‌مندی معنوی والدین در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بیشتر فراهم کرده بود.

*تلاش خالصانه 1500 خادم افتخاری

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) درباره حضور گسترده خادمان افتخاری در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر، گفت: در آیین‌هایی مانند مراسم‌ شب‌های قدر بیش از 1500 خادم افتخاری، خادمان دائمی آستان را یاری رساندند که حضور خادمان شهرستانی در این میان قابل تقدیر است.

وی در ادامه به گزارشی از فعالیت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) پرداخت و با اشاره به تربیت بیش از 27 هزار قرآن آموز در این مرکز بیان کرد:‌ در حال حاضر 4 هزار قرآن‌آموز در مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر تحت تعلیم هستند و تاکنون نیز 300 حافظ کل تربیت شده است.

*پاسخ به 40 هزار سئوال دینی

حجت‌اسلام احمدی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر که با استقبال اقشار مختلف جامعه همراه شد، ایستگاه پاسخگویی به سئوالات بود که در ماه مبارک رمضان، به 40 هزار پرسش در 22 ایستاه پاسخگویی، پاسخ داده شد.

وی در ادامه با اشاره به استقبال میلیونی از مسابقه پیامکی سخنرانی‌های حرم مطهر تصریح کرد:‌ این مسابقات با محتوای آیه‌های قرآن برگزار شد که استقبال گسترده‌ای از سوی هموطنان صورت پذیرفت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به اجرای طرح‌های قرآنی "طلیعه انس" و "ثقلین" ویژه خواهران اشاره کرد وگفت:‌ کلاس بیان احکام، ختم هزاران صلوات و چهار ختم قرآن کریم در روز از جمله برنامه‌های ویژه خواهران در ماه مبارک رمضان بود.

*برنامه های فرهنگی زائران خارجی

حجت‌الاسلام احمدی، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی ویژه زائران اردو زبان، عرب‌زبان و آذری زبان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی معرفی و خاطرنشان کرد: از دیگر کارهای فرهنگی می‌توان به برپایی غرفه‌های مشاوره خانواده و آموزش قرآن به کودکان در بوستان نجمه(س) اشاره کرد.

وی همچنین گزارشی از آیین‌های ترتیل‌خوانی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ارائه داد و گفت: کمیته فنی قاریان قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران، پیش از ماه مبارک رمضان تشکیل شد تا از بهترین قاریان برای این برنامه بزرگ استفاده شود.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: تمامی معاونت‌ها و مدیریت‌های آستان مقدس و جمعی از دستگاه‌ها و نهادهای استان قم در برگزاری این برنامه‌های فرهنگی همکاری داشته‌اند که نتیجه این همکاری، رقم خوردن کاری بزرگ در عرصه ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی شد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha