جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رمضان

"در سراسر صحبتش بغض گلويش را گرفته بود و مدام مي گفت: انشالله خدا مرا بخشيده باشد..."

به گزارش خبرگزاری حوزه، دلگویه های مردم از تجارب لطیف و قشنگشان از ماه بندگی خدا بسیار جذاب و شنیدنی و البته حاوي پندها و عبرت هاي فراوان مي باشد. فرقي نمي كند چه كسي باشد كه با تو سخن مي گويد؛ طلبه اي يا عالمي يا بي سوادي ظاهري و يا اينكه پير باشد و جوان. سفره دلش را كه باز ميكند دلت با او همدل و همدرد می‎شود و خواسته يا ناخواسته با خود مي گويي "چه اندازه مشترك است درد ها و رنج هاي آدميان".

آري! ماجراي مهماني خداوند بخشنده، حكايتي است شنيدني و ديدني و البته در روح و جان آدمي، اثرگذاردني. از این رو پای صحبت های پیر و جوان و طلبه  و شخصي نشستیم تا از عشق بازی هایشان با پرودگار هستی و امام زمان(عج) سخن در میان آورند و از اندوه و حسرتشان در پایان یافتن ماه رمضان بگویند.

شيرين ترين ماه خداست؛ رمضان المبارك

مرتضی قندهاری جوان 22 ساله که در امامزاده ای در جنوب تهران مشغول خدمت به زائران و مجاوران این حرم است. وی که در طول سال شاهد دردِ دلها و نذر و نیازهای مردم با پرودگار و امامزاده می باشد با اندوهی فراوان از پایان یافتن ماه رمضان گفت: در این ایام حس نزدیک شدن به خدا را داشتم و این ماه را شیرین ترین ماه خدا می دانم.

مرتضای جوان درمورد حس پاک شدن گناهانش اینچنین گفت: حس بدی است وقتی می فهمی رمضان میرود و باز تو میمانی و هیاهوی شهرها و کوله بار گناه. این جوان، زیباترین و بهترین لحظات این ماه را شب های قدر خواند و گفت: شب شهادت امام علی(ع) بیش از هر زمانی به یاد امام زمان(عج) بودم.

به هنگام ديدار آقا، آب خواهم شد از فرطِ گناه

وقتی از او پرسیدم اگر در شب قدر امام زمان(عج) را ببینی به ایشان چه می گویی؟ که گفت: از بس غرق گناه هستم که از خجالت آب خواهم شد. مرتضی از دعایش برای مردم غزه و آزادی و آرامش و رهاییشان گفت: در شبهای قدر نابودی اسرائیل را از خدا خواستم.

ما بايد خود را به خدا نزديك كنيم وگرنه رمضان ها مي آيند و مي روند

سيد محمد پور ايواني طلبهای سي ساله، ماه مهماني خدا را اینگونه توصیف کرد: همه ساله رمضان مي آيد و مي رود و اين ما هستيم كه بايد متنبه شده و زنگارها و چروك هاي روح را پاك كرده و دل به آستان الهي بسپاريم.

وي مهمترين خواسته اش را فرج هرچه زودتر امام زمان(عج) خواند و گفت: به ويژه امسال كه مردم بسياري از كشورها از جمله فلسطين، سوريه، عراق، عربستان، بحرين و بسياري ديگر از كشورها دچار مشكلات امنيتي و رفاهي هستند؛ دعا براي فرج مولا و آقايمان بايد بيشتر و بيشتر باشد.

رسيدن به امام زمان(عج) و مطيع محض امر حضرت بودن، مهمترين آرزوي طلبه اي جوان

اين طلبه جوان رسيدن به امام زمان(عج) و مطيع محض امر حضرت بودن را مهمترين آرزويش خواند و گفت: ما نبايد خواسته اي به حضرت تحميل كنيم بلكه بايد گوش به فرمان كلام ايشان باشيم. قشنگترين لحظات بندگي در ماه بندگي خدا آن زماني است كه انسان همه چيز را فراموش مي كند و غرق در وجود خداوند متعال مي گردد.

سيد محمد ادامه داد: فكر مي كنم ديده ها باز تر و آگاهتر شده اند و اين در نتيجه دعاهاي شب قدر است.

وي گم شده خود را امام زمان(عج) خواند و گفت: انشاء الله هرچه زودتر ايشان كه گم شده تمام جهانيان هستند پيدا شوند... ان شاءالله.

كاش كوله بار گناهمان سبك و سبك و سبكتر شود

مرتضي جوان 29 ساله اي است كه در سراسر صحبتش بغض گلويش را گرفته بود و مدام مي گفت: انشالله خدا مرا بخشيده باشد. وي كه بسيار ناراحت بود از رسيدن به روزهاي پاياني ماه مبارك، از خدا مي خواست كه فرج مولايمان يوسف زهرا را هرچه زودتر برساند؛ انشاءالله.

انشاء الله در معيت بقيه الله الاعظم، شب زنده داري كنيم

وی در توصیف شب‎های قدر گفت: خدا كند روزي پاي منبر بقيه الله الاعظم(عج) نشسته و در معيت حضرتش، قرآن به سر گيريم و نداي الغوث الوث سر دهيم.

مرتضي سخت اميدوار بود به فضل پرودگار هستي و از اينكه اميدوار است مورد لطف و عنايت خالق هستي قرار گرفته و كوله بار گناهانش سبك و سبك و سبكتر شود.

زيباترين لحظات در طي ماه مبارك، هنگامه راز و نيازي عاشقانه در دل شب و جاري شدن اشك بر بستر سجاده هاي عشق و بندگي است: اين پاسخ مرتضی بود وقتي از زيباترين لحظاتش از وي پرسيدم.

اين جوان دل شكسته سخت دعا مي كرد براي مظلومان جهان خاصه مردمان عراق، غزه و سوريه و از خدا مي خواست رها شوند اين مستضعفان و ستمديدگان از چنگال وحشي آدم نماهاي اسير در چنگال وحشي گري و پول.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha