جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ائمه

مدیر گروه دانشنامه صحابه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قم از نگارش موسوعه اصحاب اهل بیت علیهم السلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عبدالرضا عسگری با اعلام این خبر، گفت: تحقیق در شرح حال اصحاب اهل بیت علیهم السلام در سال 1393 آغاز شده و تاکنون کارهای مقدماتی تحقیق و استخراج اسامی و جلسات کارشناسی با استاد یوسفی غروی انجام شده و تقریبا لیست حرف الف آماده و انشاءالله به زودی سفارش مقالات آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این موسوعه ارزشمند در 10 مجلد آماده خواهد شد و اصحاب و یاران ائمه(ع) به استثنای امام علی و امام حسین (علیهم السلام) مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته و به سبک و سیاق دائره المعارف صحابه پیامبر(ص) نوشته می شود و قطعا در این کار ارزشمند از محققین سطح 3 و 4 (کارشناسی ارشد و دکتری) بهره گرفته خواهد شد.

مدیر گروه دانشنامه صحابه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) افزود: در پی رونمایی از دایرة المعارف صحابه پیامبر(ص) که 28 فروردین ماه 1392 در تهران برگزار شد، اقبال بسیار زیادی به این اثر گرانسنگ صورت گرفت تا آنجاکه چاپ اول آن به اتمام رسیده و بزودی چاپ دوم ارائه می گردد.

عسکری خاطر نشان کرد: با توجه به رشد روز افزون نرم افزارهای اندرویدی، دو مقاله حضرت زهرا(س) و ابوطالب (ع) بزودی آماده و به علاقمندان ارائه می شود.

این مدیر پژوهشی با اشاره به برگزاری نشست های علمی گروه دانشنامه صحابه پژوهشکده باقرالعلوم(ع)  گفت: در سال گذشته، نشست علمی "نقش سلفی ها در سقوط بغداد و نقش خواجه نصیر الدین طوسی در گسترش اسلام" با حضور استاد نجم الدین طبسی و نشست علمی "موسس شیعه پیامبراعظم(ص) یا امام صادق(ع)" با حضور استاد دکتر حسین رجبی برگزار شد. همچنین نشست واکاوی علمی شبهات شبکه های ماهواره ای و سایت های مربوط به حضرت ابوطالب پدر امیرالمؤمنین امام علی (ع) با حضور استاد نجم الدین طبسی در خرداد ماه سال 1393 برگزار شد.

عسکری در ادامه افزود: مجموعه نشست های تخصصی این گروه در قالب یک DVD با عنوان "حقیقت"آماده شده که شامل فیلم، عکس و متن نشست های علمی این گروه است، علاقمندان می توانند آن را از دفتر پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تهیه نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha