سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 336504
۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
3

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قم از برگزاری آیین رونمایی رساله عملیه زیست محیطی و کتاب 40 حدیث درباره محیط زیست، در جشنواره محیط زیست در آموزه های رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر رکنی، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه، با تبریک دهه کرامت و هفته دولت به تبیین برنامه های "جشنواره محیط زیست در آموزه های رضوی" پرداخت و گفت: سومین دوره از این جشنواره، فردا دوشنبه ساعت 9:30 صبح در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران، با حضور شخصیت های حوزوی و  مدیران ارشد استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که این جشنواره در 5 منطقه در کشور برگزار می گردد، ابراز داشت: قم میزبان 7 استان مازندران، البرز، تهران، قزوین، گیلان و مرکزی در استان می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به موضوعات جشنواره، ادامه داد: پوستر، عکس محیط بانی، نقاشی، مقاله و عکس آزاد از موضوعات فراخوان شده این جشنواره بوده است.

رکنی به اهداف برگزاری جشنواره نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تأکید بر موضوع آموزه های دینی و مذهبی و استفاده از زبان هنر در موضوع محیط زیست از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

وی با اعلام این که حدود 878 اثر هنری با رویکرد دینی و مذهبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: 34 پوستر، 266 نقاشی، 18 مقاله، 158 عکس محیط بان و 290 عکس آزاد به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم همچنین از تألیف و تدوین رساله عملیه زیست محیطی و کتاب 40 حدیث درباره محیط زیست خبر داد و گفت: این دو کتاب ارزشمند که برای نخستین بار در کشور تدوین شده است، فردا در این جشنواره رونمایی خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت تبیین مباحث زیست محیطی در حوزه های اخلاق و دین و نیاز حکومت اسلامی به آموزه های اجرایی دین در عرصه جامعه، برخی از مسائل مورد طرح در حوزه محیط زیست به صورت استفتائات زیست محیطی در تعداد 100 سوال تخصصی از مراجع عظام تقلید استفتاء شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان تصریح کرد: موضوعات آموزش زیست محیطی، قوانین محیط زیست، اراضی، حریم رودخانه ها، تکثیر حیات وحش ، حقوق حیوانات، آلودگی آب و فاضلاب، تخریب اراضی، رسانه ها و محیط زیست، حقابه های زیست محیطی و ... از موضوعاتی است که در این زمینه به صورت مشروح از مراجع تقلید پرسیده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha