شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استادی

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت:شبهات بسیاری بین مردم وجود دارد و طلبه‌ها وظیفه دارند که سطح دانش خود را بسیار بالا ببرند تا بتوانند جوابگوی شبهات مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله استادی عصر امروز در مراسم افتتاحیه مدرس سطح عالی آیت الله حق شناس در قم با اشاره به ویژگی‌های آیت الله حق شناس اظهار کرد: آیت الله حق شناس به نماز اول وقت بسیار اهمیت می‌دادند و حتی زمانی که در سفر بودند سعی می‌کردند که نماز را حتماً در اول وقت و به جماعت بخوانند.

وی با بیان اینکه آیت الله حق شناس غیبت را بسیار مذموم می‌شمردند گفت: این رفتار آیت الله حق شناس بر شاگردان ایشان نیز بسیار تأثیر داشت و اطرافیان او نیز سعی می‌کردند زبان خود را همیشه حفظ کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: آیت الله حق شناس در درس و بحث بسیار جدی بودند و با علاقه شدید به بحث می‌پرداختند و همیشه در حال تدریس و تحصیل بودند.

وی با بیان اینکه امروزه طلبه‌ها آن طور که باید به تحصیل و بحث نمی‌پردازند و در این کار کوتاهی می‌کنند تصریح کرد: مردم امروزه اطلاعات فراوانی دارند و شبهات بسیاری بین آن‌ها وجود دارند و طلبه‌ها وظیفه دارند که سطح دانش خود را بسیار بالا ببرند تا بتوانند جوابگوی شبهات مردم باشند.

آیت الله استادی با اشاره به اینکه آیت الله حق شناس همیشه در حرف زدن غالب بود گفت: غالب بودن در حرف زدن یکی از ویژگی‌های مهم یک طلبه است و آیت الله حق شناس همیشه در حرف زدن بر دیگران غلبه داشت و از پیغمبر (ص) و احکام اسلام صحبت می‌کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله حق شناس بسیار صبور بود و در زمان بیماری هیچ موقع شکایت نمی‌کرد ابراز داشت: او همیشه به فکر هدایت مردم بود و مراجع نیز احترام خاصی برای او قائل بودند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه طلبه‌ها باید همواره به فکر افزایش سطح دانش خود باشند گفت: طلبه‌ها باید سعی کنند که خصوصیات آیت الله حق شناس را سرلوحه کار خود قرار دهند و هیچ موقع مغرور نشوند و همواره اعمال و رفتار خود را کنترل کنند.

 

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha