شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
5

روحانی شهيد«حسین شمس» رهبري گروه انقلابي «توحيد» را در قم بر عهده گرفت و شب‌ها محافظت بازار قم را برعهده داشته و مأمورين رژيم ستمشاهی را از آزار مردم باز مي‌داشتند.

سرویس علمی فرهنگی/حسين شمس پاک طینتی از تبار روستانشینان بی آلایش بود كه در روستای «دره سوخته» از توابع شهرستان فريدون درسال 1326 پا به اين دنياي خاكي نهاد و زندگي را نزد پدر و مادري متدين و معتقد آغاز كرد.

از همان كودكي طعم تلخ فقر و كمبود امكانات را كه بر ايران سايه افكنده بود چشيد و بردبار و صابر، به تحمل آن سختی ها و دشواری‌های زندگاني گذراندو در ده سالگي توفيق تحصيل يافت و دورة شش سالة ابتدايي را به اتمام رساند.

درسال 1346 كه جواني كامل بود به خدمت سربازی رفت سپس توفيق ازدواج يافت و نيمي از دين خويش را با پيماني پاك و آسماني كامل كرد و سپس در تكميل نيم ديگر دين خود زيباترين راه رسيدن به نور و سعادت را انتخاب كرد.

حسين، به خاطر عشق و علاقه ای که به تحصیل علوم دینی و کسب معرفت در مکتب اهل بیت(ع)داشت به حوزة علمية «خوانسار» رفت و نزد علما و فضلای آن ديار، كسب عاشقي را آغاز كرد. چندي بعد توفيق، رفيق گشت و وي به همراه خانواده به قم عزيمت نمود و افتخار نوكري ارباب جهان را به خدمت بي‌بي دوعالم، يگانه گوهر كوير، حضرت فاطمة معصومه(س) تكميل كرد.

وی همراه با آموزش علوم اسلامی به ارشاد و تبلیغ نیز می پرداخت و با الگو گرفتن از سیره سید الشهدا(ع) نقش زیادی در بیداری مردم بر ضد حکومت ستم شاهی ایفا کرد و جان های خواب آلوده و فراموشکار را به هوشیاری و خردمندی و زیستن در سایه معارف اهل بیت(ع) دعوت می کرد.

این روحانی وارسته که در مکتب اهل بیت(ع)درس محروم نوازی و کمک به ضعفا آموخته بود با آنکه وضع مالی مناسبی نداشت و بسیار فقیرانه زندگی می کرد، ولی با همه وجودش در رفع احتیاجات دوستان و آشنایان مخصوصا محرومان می کوشید ودر حقیقت اندک بضاعتی که داشت را نیز در طبق اخلاص می گذاشت و با آنان قسمت می کرد.

*نقش فعال در مبارزات حق طلبانه علیه پهلوی

تحصيل حوزوي شهيد شمس، همزمان بود با مبارزات غيورانة مردم بر ضد استكبار و ايادي آن در ايران و رهبري اين قيام سترگ با حضور روحانيتي كه در تداوم رسالت خويش و مبارزه با ظلم و ستم،  حسين شمس نيز جان خود را خالصانه تقدیم کردند و در کنار فعالیت‌های تبلیغی و دینی خود، در بيداري و آگاهي مردم نقشي فعال داشت.

وي بارها با نيروهاي ساواك و ديگر مأمورين رژيم، درگيري مسلحانه داشت و ديگر براي آن مزدوران رژیم، مبارزي شناخته شده بودو همواره با تغيير چهره و مخفيانه مبارزه را ادامه مي‌داد و آن‌ها را از شادي دستگيري ياوري ديگر از ياوران روح‌الله ناكام مي‌گذاشت.

*سرپرست گروه«توحید»در قم

 «شهيد شمس» رهبري گروه انقلابي «توحيد» را در قم بر عهده گرفت و شب‌ها محافظت بازار قم را برعهده داشته و مأمورين رژيم  ستمشاهی را از اذيت مردم باز مي‌داشتند.

سرانجام شهيد حسين شمس، اين خار چشمان ساواك هنگامي كه براي تبليغ و مبارزه از قم راهي كاشان بود دردیماه سال57 بوسيلة مأمورين رژیم منحوس شاه ترور و به فيض عظماي شهادت نائل آمد.

پيكر نازنين اين مجاهد راستين در هجوم اشك و نالة دوستان و ياوران باوفايش، درجوار حضرت معصومه (س) به خاك سپرده شد. قريب يك ماه بعد، انقلاب شكوهمند اسلامي به پيروزي رسيد و نداي آزادي‌خواهی ملت ايران دنیا را لرزاند و ياد و خاطره حسين و هزاران حسين دیگر در نام زيباي «جمهوري اسلامي» جاودانه گشت.

ستارة نامش هميشه بر مدار يادها باد//

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha