چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محسن اراکی

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و یکپارچگی در برابر جبهه استکبار و صهیونیسم نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه  از تهران، آیت الله محسن اراکی در آیین افتتاحیه كنفرانس بین المللی "نقش علمای مقاومت در حمایت از مقاومت فلسطین " که با  حضور بیش از ۲۰۰ تن از علما و نخبگان جهان اسلام امروز در محل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد، با اشاره به شرایط حساس و ویژه منطقه اظهارداشت: امروز مقاومت اسلامی فلسطین نیازمند حمایتی است که رژیم صهیونیستی را ریشه کن کند چراکه جهان اسلام وارد یک پیکار بین المللی و فراگیر علیه استکبار جهانی در دو شاخه صهیونیسم و فتنه و تکفیر در جهان اسلام شده است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت های گسترده جهانی ازمردم مظلوم فلسطین و غزه یادآورشد: دوره پیشین دوره پایداری در برابر صهیونیسم بود اما بعد از شکوه مقاومتی که در غزه دیدیم باید گفت این مرحله طی شده  ولذا از مرحله پایداری وارد مرحله جدیدی به نام ریشه کن سازی رژیم صهیونیستی شده ایم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، تسلیح کرانه باختری علیه صهیونیست ها را امری ضروری خواند و گفت: برای پایه ریزی امت واحده اسلامی باید امکانات خود را برای این مرحله سامان دهیم که نخستین گام تسلیح کرانه باختری و گسترش مقاومت در فراتر از غزه است، امروز باید مقاومت اسلامی در سراسر جهان اسلام برای آزادسازی کل فلسطین خود را آماده کند و این بدان معنی است که جهان اسلام خود را وارد تمدن سازی جدید اسلامی و به وجود آمدن امت واحده اسلامی کرده است.

وی افزود:این جنگ فراگیری که امروز استکبار جهانی بر ضد اسلام به راه انداخته اقتضا می کند از سوی علمای برجسته و نخبگان جهان اسلام صف واحدی در برابر صهیونیسم و شاخه دیگر استکبار یعنی تکفیر و فتنه به وجود آید.

آیت الله اراکی با اظهار امیدواری نسبت به نتایج برگزاری این همایش تصریح کرد: امیدواریم هزاران تن از علمای جهان اسلام در این اتحادیه عضوشوند و بتوانیم جبهه ای فراگیر از سوی علما و نخبگان جهان اسلام علیه استکبارجهانی و رژیم غاصب صهیونیستی برای حمایت از مقاومت به وجود اوریم.

دبیرکل مجمع تقریب درپایان با تاکید برلازم بودن تشکیل بسیج جهانی برای کمک به قربانیان جنایات صهیونیسم و فتنه تکفیر گفت: امیدواریم اتحادیه جهانی علمای مقاومت با بسیج امکانات جهان اسلام و جهان مستضعفین این نهضت جدید حمایت و پشتیبانی از مقاومت و قربانیان صهیونیسم و فتنه تکفیر را کلید بزند. 313/34

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha