پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
56

روحانی شهید محمد بهبودی، یکی از طلاب وفادار به امام و انقلاب بود که تعهدی وافر نسبت به انقلاب داشت واز کادر اصلی انقلابیون کاشمر به شمار می رفت.

 

 

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»/سخن از شهیدان خدایی است،اسوه های ایثار و فداکاری و حماسه، همان هایی که به گفته پیرجماران رساله علمی و عملیه خود را با مرکب خون نوشته اند و در مکتب سیدالشهدا(ع)درس آزادگی و بزرگی راآموخته اند،بزرگمردانی که پرواز به ملکوت را به همگان آموختند چرا که خوب می دانستند:«من ملک بودم و فردوس برین جایم بود....» به حوزه آمدند وحق سربازی حضرت را به خوبی ادا کردند...

روحاني شهید محمد بهبودی در سال 1336، در یکی از روستاهای شهرستان کاشمر «بردسکن» چشم به جهان گشود. پدرش از راه کشاورزی و لحاف دوزی امرار معاش می کرد و به نماز و روزه و مسائل دینی و قرآنی اهتمام خاصی داشت. محمد، دوران ابتدایی را در دبستان در زادگاهش سپری نمود و از شاگردان ممتاز مدرسه به شمار می آمد و معلمان او از اخلاق خوب و وضعیت درسی او راضی بودند.

در 13سالگی به توصیه و تشویق شهید آیت الله سعیدی به حوزه ي علمیه «دانش» در شهر کاشمر گام نهاد و

فصل جدیدي را از زندگی آغاز نمود.دوره ي مقدماتی علوم دینی را در حوزه ي علمیه ي کاشمر و زیر نظر اساتیدی همچون شهید آیت الله سعیدی ، سپری نمود، و سپس به توصیه ي مرحوم آیت الله مشکینی – که توسط ساواک و ایادی رژیم دیکتاتور پهلوی به کاشمر تبعید شده بودند – همراه سیزده نفر از طلاب مدرسه ي دانش به حوزه ي علمیه ي قم عزیمت نمودودر حوزه ي علمیه ي قم، در مدرسه علمیه حجتیه مشغول تحصیل علوم دینی شد .

وی از طلاب انقلابی و پر تلاش بود ودر ایام تبلیغ و سه ماه تابستان که دروس حوزه تعطیل بود، در روستای محل تولد و روستاهای اطراف، برای نوجوانان و جوانان کلاس قرآن می گذاشت و اهالی روستا ازکلاس های قرآن و احکام وی بهره مند می شدند و از سخنرانی های انقلابی ایشان درس بیداری و آزادگی می آموختند.

*باتقوا و انقلابی...

او طلبه ای کوشا،فعال،باتقوا و انقلابی بود و به انجام فرائض و مستحبات مقید بود، زمانی که آیت الله مشکینی(ره

)در کاشمر تبعید بود، همواره در جلسات تفسیر و اخلاق ایشان شرکت می کرد و از خرمن علم آن فقیه والامقام درس شهامت و مبارزه با دشمنان اسلام را آموخت و بدین ترتیب اصول خط نهضت حضرت امام خمینی(ره)که برخاسته از اسلام ناب بود را فرا گرفت.

در همین دوران،مبارزه او علیه رژیم ستم شاهی آغاز شد و همگام با انقلابیون،در بیشتر راهپیمایی ها و تظاهرات ها شرکت کرد و اعلامیه ها و نوارهای امام خمینی(ره)را به شهرها و روستاها می برد و این کار را از واجبات دینی وسیاسی خود می دانست ، بالاخره در یکی از روزها هنگام پخش اعلامیه ها در قم توسط مزدوران رژیم دستگیر و روانه زندان شد.

در محرم سال57که امام راحل دستور داده بودند ، روحانیون ظلم و ستم دستگاه ظالم پهلوی را برای مردم افشا کنند و جنایات آنان را تبیین کنند،شهید بهبودی به کاشمر برمی گردد و اقدام به دایر نمودن کتابفروشی می کند تااز این طریق بتواند اعلامیه ها و نوارهای امام امت را در دسترس مردم انقلابی قرار دهد.

روحانی شهید محمد بهبودی، یکی از طلاب وفادار به امام و انقلاب بود و تعهدی وافر نسبت به پیروزی انقلاب و بیداری مردم کاشمر و از کادر اصلی انقلابیون کاشمر به شمار می رفت.

*پرواز به سوی معشوق

او سرانجام پس از سال ها مجاهدت در راه تحقق انقلاب انقلاب و نظام اسلامی، در واپسین ماه های پیروزی انقلاب اسلامی، در عاشورای سال 57 در شهرستان کاشمرو در جریان پایین کشیدن مجسمه ي شاه خائن، توسط ساواک و ایادی رژیم ستم شاهی به گلوله بسته شد و پس از سه روز بستری شدن در بیمارستان به فیض عظیم شهادت نایل آمد شهیدآیت الله سعیدی بر پیکر پاک او ، نماز خواند و پیکر آغشته به خونش در جوار مرقد شهید آیت الله مدرس به خاک سپرده شد.

روانش غریق رحمت های الهی باد//

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha