جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ایمانی

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: در اقامه نماز جمعه تمام مسائل انقلاب قابل دسترسی است.

آیت الله اسدالله ایمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز گفت: نقش نماز جمعه در تداوم انقلاب و رفع مشکلات انقلاب، نقش سازنده و کم نظیری بوده است. به طوری که امام (ره) فرمودند، اگر از انقلاب اسلامی چیزی نصیب ما نشده بود، جز اقامه نماز جمعه ، ما را کفایت می کرد . چون در سایه اقامه نماز جمعه تمام مسائل انقلاب قابل دسترسی است.

وی افزود: در توسعه و گسترش این فریضه در جامعه قطعا عوامل مختلفی وجود دارد: از محل برگزاری نماز تا نحوه دسترسی به نماز و سهولت آن، فضای مناسب که از نظر هوای مناسب و سایر خدماتی که باید انجام بگیرد همه در تشویق مردم به نماز جمعه نقش دارند.

آیت الله ایمانی بیان کرد: نقش خطیب جمعه در کل موضع گیری های اجتماعی و سیاسی، در توسعه و گسترش نماز جمعه تأثیرگذار است زیرا خطیب جمعه باید صحبت های خود را پر محتوا و به ادبیات امروز برای جامعه تبیین کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: برای جذب مردم به این فریضه الهی راه کارهایی لازم است که از آن جمله می توان به: زمینه سازی و ایجاد انگیزه در جوانان برای شرکت در نماز جمعه مانند قبول بخشی از هزینه ازدواج آنان توسط انسان های خیّر، تأسیس صندوق قرض الحسنه ستاد نماز جمعه به منظور پرداخت وام ازدواج به جوانان و تبلیغ گسترده در این مورد،بیان مسائل مهم روز،استفاده از جوانان مومن و متعهد در انتظامات نماز جمعه، گفتن حرف هایی که در خور فهم تمامی اقشار از جمله جوانان و سالمندان باشد،حل اختلاف و رفع مشکلات مردم از قبیل ارزاق، امکانات ازدواج جوانان وکمک به مستمندان در نماز جمعه، کوتاه برگزار شدن سخنرانی ها و خطبه ها می باشد.

وی اشاره کرد: مسئولین هم وظیفه دارند، طبق آیات اشاره شده که نماز جمعه جزء شئون حکومت و امامت و ولایت است، بیش از نماز جماعت و نماز های دیگر به این فریضه سیاسی و عبادی اهمیت دهند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha