جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید ناصر بنی جمال

شهید حجت‌الاسلام سید ناصر بنی‌جمال در صدد بود اندیشه های انقلابی خود را در حوزه منتشر کند لذا دست به انتشار نشریه ای به نام «فتح» زد که در آن اندیشه های دینی و انقلابی خود و راه های پاسداری از دستاوردهای عظیم نهضت اسلامی را می نوشت.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»/ شهید حجت‌الاسلام سید ناصر بنی جمالی درسال ۱۳۳۶ در تهران متولد شد و تحت سرپرستی و تربیت خانواده خود، دوران کودکی را پشت سر گذاشت و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدارس تهران به پایان رساند.

*هجرت به قم و کسب فیض در سایه کریمه اهل بیت(ع)

سید ناصر ۱۶ ساله بود که جهت کسب علوم دینی به قم عزیمت نمود و در مدرسه حقانی در جوار مرقد حضرت معصومه (س) با جدیت تمام به کسب معارف اسلامی مشغول شد و از دریای علوم اهل بیت(ع)بهره ها برد.

*توجه به سیاست و آگاهی به زمان

سید ناصر همگام با تحصیل علم،بینش سیاسی و اجتماعی خویش را رشد داد و به مسائل روز و ریشه محرومیت ها و نابسامانی ها،توجه کافی داشت لذا در حرکت‌های انقلابی، همگام و پیشگام مردم شدو در راه اندازی تظاهرات علیه رژیم پهلوی نقش بسزایی داشت.

شاید بتوان گفت؛ وی از طلابی بود که به شکل فعال در مبارزات حوزه علیمه، نقش بسزا و عمده ای ایفا کرد و در رساندن پیام امام امت به گوش مردمان خسته از ظلم و جور پهلوی، تلاشگری نمونه بود،منزل او محل اجتماع جوانان شده بود و همه برای تنظیم کارهای مربوط به شیوه مبارزه علیه رژیم ستمشاهی، به منزل او می رفتند.

*توجه و کمک به محرومان و مستضعفان

از دیگر خصلت های آن شهید والامقام ، توجه به زندگی محرومان و مستضعفان جامعه بود،وی همواره حال و وضع آنان را در نظر داشت و از رنجها و محرومیت های آنان رنج می برد،وقتی زندگی محرومان را به یاد می آورد، در خود احساس شرم می کرد، خصلت یک روحانی اصیل را داشت و همین مسئله او را به زندگی ساده در مدارس علوم دینی کشاند و از تهران و مظاهر زرق و برق آن، دور ساخت.

وی وارستگی یک روحانی شایسته را در خود پدید آورده و با تاسی از مولای خود حضرت امیرالمومنین(ع)از زرق و برق دنیا بریده بود، زیرا در حوزه آموخته بود دنیا با همه زیبایی هایش، فانی و زودگذر است و عالم آخرت است که حیات جاودانه انسان در آنجا قرار دارد،هدفی والا در سر داشت و در دل به آن عشق می ورزید و آن عشق خدایی بود که در راه آن،زندگی بسیار ساده ای را پذیرفته و به زندگی های تجملاتی پشت کرده بود.

حجت‌الاسلام بنی جمالی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال57مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شده وخود را برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت علما بود،آماده کرد و از هیچ کوششی جهت پاسداری از دستاوردهای نهضت دریغ نمی کرد.

*انتشار نشریه«فتح»

شهید حجت‌الاسلام سید ناصر بنی‌جمال در صدد بود اندیشه های انقلابی خود را در حوزه منتشر کند لذا دست به انتشار نشریه ای به نام «فتح» زد که در آن اندیشه های دینی و انقلابی خود و راه های پاسداری از دستاوردهای عظیم نهضت اسلامی را می نوشت.

وی پس از اینکه آیت الله قدوسی(ره) به سمت دادستانی کل انقلاب منصوب گردید،در دادستانی به خدمت مشغول شد و پس از مدتی به خاطر لیاقت و شایستگی، به سمت دادسرای انقلاب اسلامی کرج، منصوب گردید.

او دادیاری بود که هنگام دستگیری طاغوتیان و گروهکهای مزدور شرق و غرب، لباس روحانی را بیرون می آورد و لباس رزم می پوشید و سلاح بر دوش می‌گرفت.

شهید بنی جمالی در انقلاب سوم و افشای ماهیت پلید بنی صدر، نقش ارزنده‌ای داشت و بارها از جنوب تهران، همراه برادران متعهد و دوستان انقلابی اش با فریاد مرگ بر بنی صدر، به طرف دانشگاه حرکت می کرد و از فعالین تظاهرات دانشگاه تهران بود.

*«...قو علی خدمتک جوارحی...»

وی در کنار همه فعالیت های دینی و انقلابی خویش از توجه به تربیت بدنی و ورزش نیز غافل نبود و در برخی رشته های ورزشی مدال دریافت کرده بود،او در ورزش و طرح های ورزشی تخصص داشت به گونه ای که عده ای از ورزشکاران او را کاندیدای سرپرستی تربیت بدنی کشور نمودند.

*پرواز به سوی ابدیت

فعالیت ها و مجاهدت های این روحانی وارسته و انقلابی خاری در چشم منافقین کوردل بود، سرانجام در تاریخ نهم شهریور ماه سال1360مورد کینه جویی منافقان قرار گرفت و در پی دستیابی به خانه تیمی منافقین براثر اصابت رگبار منافقین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روحش شاد و یادش جاودانه باد

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید ابوذر بنی جمالی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    عرض سلام و خدا قوت بعضی از مطالب ناقص عنوان شده بود ... همینطور عکس منتشر شده مربوط به ایشان نیست ... التماس دعا