جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
56

حوزه / برای نخستین بار، یک خبرنگار ایرانی در دوره تخصصی واتیکان شناسی در دانشگاه واتیکان در رم شرکت کرد.

حوزه / برای نخستین بار، یک خبرنگار ایرانی در دوره تخصصی واتیکان شناسی در دانشگاه واتیکان در رم شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، چهارمین دوره آموزشی "واتیکان شناسی ویژه خبرنگاران حرفه ای" از سوی دانشگاه پاپی واتیکان برگزار شد.

شرکت کنندگان

در این دوره که به زبان انگلیسی برگزار شد، 40 خبرنگار از 30 کشور جهان همچون ایرلند، جمهوری اسلامی ایران، اسپانیا، انگلستان، آرژانتین، پاکستان، استرالیا، غنا، آمریکا و برزیل حضور داشتند.

حسن صدرایی عارف دبیر بین‌الملل خبرگزاری حوزه، تنها خبرنگار ایرانی بود که از طرف خبرگزاری رسمی «حوزه» در این دوره شرکت کرد.

سومین دوره "واتیکان شناسی ویژه خبرنگاران حرفه ای" دو سال قبل در رم برگزار شده بود و این دوره(چهارمین دوره)، نخستین دوره آموزشی در دوران پاپ جدید به حساب می آمد.

شرکت کنندگان در این دوره آموزشی که از رسانه های مختلف همچون زنیت، ایندیپندنت، فاکس نیوز، یوروپ 1، نشنال کاتولیک رجیستر، بی بی سی، رم ریپورت تی وی، نیوزمکس مدیا و... بودند طی یک هفته در کلاس های مختلف و بازدیدهای مرتبط حاضر شدند و از نزدیک با زوایا و ابعاد واتیکان و مناسبات مربوط به مسیحیت کاتولیک آشنا شدند.

محتوای دوره آموزشی

کلاس های این سمینار هر روز از ساعت 9 صبح تا 17 عصر ادامه داشت و موضوعات گوناگونی همچون آشنایی کلی با کلیسای کاتولیک، نهادهای خبری واتیکان، گفتگوی بین ادیان، قوانین ازدواج، اقتصاد و فرهنگ، روابط واتیکان و دنیای اسلام، علم و رسانه در واتیکان، چشم انداز 50 سال آینده واتیکان و ... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. حداقل نیمی از وقت کلاس ها به پرسش و پاسخ اختصاص داشت.

این سمینار همچنین فضای مناسبی برای برقراری تعامل و ارتباط خبری بین خبرنگاران از رسانه ها و نقاط مختلف جهان برقرار کرده بود.

بازدید از کلیسای "سن پیتر" و مراکز تاریخی شهر رم و همچنین شرکت در برخی مراسم مذهبی با حضور پاپ و نیز بازدید از موزه واتیکان از برنامه های جانبی در این سمینار بود.

برنامه های جانبی

صدرایی عارف، علاوه بر شرکت در سمینار، با تعدادی از شخصیت های ارشد واتیکان مصاحبه های مستقلی را به انجام رساند و با حضور در یکی از حوزه های علمیه کاتولیکی در رم، با مدیر این حوزه علمیه و رهبر سابق طریقت سالیزین ها ملاقات کرد.

مصاحبه با دبیر نسخه انگلیسی روزنامه اسراتوره رومانو (روزنامه رسمی واتیکان) و ملاقات با برناردو چروئه لا مدیرعامل خبرگزاری کاتولیکی آسیا نیوز از دیگر برنامه های سفر دبیر بین الملل خبرگزاری حوزه به ایتالیا بود.

یادآور می شود حسن صدرایی عارف پیش از این سفر به انگلستان، عراق، سوریه، ترکیه و لبنان را تجربه کرده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha