جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام هاشمیان

حوزه/ به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس ، مراسمی با حضور فرماندهی، کارکنان و سربازان تیپ 83 امام جعفر صادق (ع)درسالن اجتماعات این تیپ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان مدیر جامعه الزهرا در این مراسم با اشاره به جایگاه ممتاز روحانیت در 8 سال دفاع مقدس به خاطره ای از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان بیان داشتند: در آغاز جنگ، همراه شهید چمران جهت کسب اجازه از امام (قدس سره)، برای عزیمت به جبهه به محضر ایشان رسیدیم. با توجه به مسئولیتهای سنگینی که در آن لحظه داشتم تقریبا از موافقت امام نا امید بودم، اما امام با درخواست عزیمت به جبهه موافقت کردند وافزون بر آن بر رفتن ما به جبهه تاکید کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این خاطره خود تصریح کردند با وجود آن که من در آن زمان از فنون نظامی و بکارگیری سلاح تجربه ای نداشتم، ولی حضور ما در جبهه در کنار رزمندگان اسلام در خط اول جنگ تاثیرات بسیار زیادی به همراه داشت و به طور کلی حضور روحانیت و صحبت آنان با رزمندگان روحیه آنها را دهها برابر افزایش می داد.

مدیر جامعة الزهراء در بخش دیگری از سخنان خود ، تفاوت اصلی جبهه خودی و جبهه دشمن را کثرت افراد مخلص و متحول شده در جبهه خودی برشمرد و افزود: ما در جبهه دشمن چنین تحولی را شاهد نیستیم، آن ها با زور و فشارو تهدید در جنگ حاضر می شدند و اکنون نام و یادی از آنان باقی نمانده است، ولی دلاور مردان ما با عشق و ایثار جبهه ها را پر می کردند و ملت ما  کم و بیش با خاطرات و عشق بازی های رزمندگان اسلام آشنا هستند.

 وی در تبیین منشا این تحول اظهار داشت: آنچه این تحول شگرف و خلوص نیت را در جوانان و آحاد رزمندگان اسلام ایجاد کرد چیزی جز نفس مسیحایی و نفوذ کلام امام خمینی (ره) نبود.

 خاطرنشان می شود: در ابتدا ی این مراسم حجت السلام والمسلمین طیبی فر، فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق (ع) به جایگاه تیپ در تشکیلات بسیج طلاب و روحانیون و تعداد حوزه ها و گردان های تیپ 83 در استان های قم و خراسان رضوی اشاره کردو وضعیت منسجم و ارتقاء یافته فعلی تیپ را ناشی از عنایت و دستور ویژه مقام معظم رهبری در این جهت دانست. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha