جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسین ظریف منش، بنیاد غدیر

حوزه / فلسفه غدیرمربوط به دستگاه های اجرایی نیست وحقیقتی مردمی است چراکه این فلسفه باطل کننده فلسفه جدایی دین ازسیاست و بهترین مدل الگوی هدایت و مدیریت و نیازامروز و فردای جوامع بشری محسوب می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از تهران، حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد غدیر و رئیس ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت، ظهر امروزدر جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن دهه ولایت اظهارداشت: ما با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری بین عید سعید قربان تا عید غدیر را دهه امامت و ولایت نامگذاری کردیم و به دنبال این هستیم که فضای گفتمانی برای ترویج و تبیین فلسفه غدیر و ترویج آموزه‌های علوی ایجاد کنیم.

 ظریف منش افزود: در احادیث آمده که این عید، عید اکبر است و برای این برتری نیز دلایلی ذکر شده است.غدیر روز استمرار رسالت بر امر خدای تعالی با دست پیامبر اکرم (ص) و روز معرفی امیرالمومنین (ع) به عنوان اسوه و نمونه انسانی است.

 مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیرخاطرنشان کرد: غدیر به دو مسئله اصلی  یعنی اینکه حکومت باید مبتنی بر ارزش‌های الهی و انسانی و دینی بوده تاکید داشته  و همچنین این که چه کسی باید حاکم اسلامی باشد پاسخ می دهد.

به گفته وی،غدیر مفهومی متعلق به شیعه نیست، مفهوم غدیر متعلق به همه جهان اسلام است و برادران اهل سنت نیز باید این عید بزرگ را جشن بگیرند چرا که پیام غدیر می‌تواند پیام نجات‌بخش برای بشریت باشد.لذا همه آیات قرآن کریم و احادیث متعدد بر اعتبار عید غدیر صحه گذاشتند و شیعه هم به عنوان یک ارزش آنرا حفظ کرده است.

  وی با اشاره به کتاب «الغدیر» علامه امینی گفت: این کتاب نمونه ارزشمند اثبات عید غدیر برای اهل سنت است، غدیر مفهومی قطعی است که به زبان‌های مختلف اثبات شده و تاریخ به آن گواهی داده و نیازی به اثبات مجدد ندارد.

 ظریف منش ادامه داد: امروزه با دلارهای نفتی، طراحی سرویس اطلاعاتی و بازی‌خوردن فریب خوردگان وهابیت شکل گرفته و تنها راه قطعی مبارزه با آن تبیین فلسفه غدیر و طرح امیرالمومنین (ع) به عنوان عامل وحدت است. همانگونه که شهید مطهری می‌گوید الغدیر می‌تواند عامل وحدت باشد.

  وی در ادامه سخنان خود درخصوص برنامه های این بنیاد دردهه ولایت گفت: برنامه‌ها در دو بخش برنامه‌های گرامیداشت که ناظر به جشن و سرور و تکریم است و برنامه‌های فرهنگسازکه ناظر به درک فلسفه غدیر و تبیین حقیقت آن و ایجاد گفتمان علوی در کشور است برگزار می‌شود؛البته مجموعه‌ای از برنامه‌ها در داخل و خارج از کشور با همکاری دستگاه‌‌های اجرایی مختلف برگزارخواهدشد.

 وی با بیان اینکه در دهه امامت و ولایت 110 هزار برنامه در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود افزود: این برنامه‌های شامل جشن‌های متعدد، همایش‌های ملی، هزاران کلاس و جلسه آموزش و پاسخ، طرح اطعام، انتشار ویژه‌نامه‌های مختلف در 20 نشریه کشورو بازسازی غدیر در 122 نقطه کشورخواهد بود.

غدیر سند حقانیت است

  ظریف منش  درباره انتخاب شعارمحوری امسال این دهه گفت: انتخاب این شعارپاسخ به فرمایش نبی مکرم اسلام است چرا که پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر فرمودند که پیام غدیر را تا روز قیامت پدران به فرزندان و حاضران به غایبان برسانند و شعار محوری ما نیز در سال جاری لبیک یا رسول‌الله است که هم بیان اعتقاد و هم سند حقانیت غدیر وهم پاسخی به وهابیت است. چرا که غدیر سند حقانیت است و براساس آن می‌توان به قرائت نادرست وهابیان از اسلام پاسخ گفت و محور فعالیت ما طرح امیرمومنین به عنوان عامل وحدت در بین مسلمین است.

وی درپایان با اعلام عناوین روزهای این دهه مبارک گفت: «توحید، ولایت و اطاعت»، «ولایت و وحدت امت اسلامی»، «ولایت، بصیرت و دشمن ستیزی»، «ولایت، معرفت و محبت»، «ولایت، ایثار و شهادت»، «ولایت، عدالت و انتظار»، «ولایت و مردم سالاری دینی»، «ولایت و دفاع از مظلومین»، «غدیر، امامت و ولایت» و «ولایت و فرهنگ علوی» به ترتیب عناوین این دهه هستند.

34/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha