شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تاکید قرآن و حضرت رسول(ص) بر وحدت امت اسلامی، تصریح کرد: دنیای استکبار سرمایه گذاری ویژه ای برای ایجاد فتنه و تفرقه در میان مسلمانان کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، آیت الله محسن اراکی، پیش از ظهر امروز،‌ در هم اندیشی بزرگ علمای شیعه و سنی با عنوان"نقش علمای اسلام در شکل گیری امت واحده" در سالن وحدت، گفت: اگر بخواهیم تاریخ بشر را ترسیم و تدوین کنیم به این نکته خواهیم رسید که دو نوع ولایت در جهان وجود دارد، یکی ولایت الهی و دیگری ولایت شیطان و کفر.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مجموعه های بشری با ولایت به هم می پیوندند، ادامه داد: ولایتی که مؤمنین را به هم پیوند می زند ولایت الهی است و به ولایتی که اهل کفر را به هم پیوند می دهد، ولایت شیطانی می گویند و این نوع ولایت بی ریشه و هویت است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این که ولایت الهی، نور است، ابراز داشت: اساس ولایت اهل ایمان این است که دستور دهنده آنها خداوند است، اما ولایت اهل کفر و نفاق، ظلمت و تاریکی است و اگر هم نوری بر آنها بتابد از آن فرار کرده و به سوی ظلمت می روند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به این که هر رفتاری که انسان انتخاب می کند، در انجام این رفتار از یک جا دستور می گیرد که منبع آن یا خدا است و یا هوای نفس، تأکید کرد: پیروی از خدا، ولایت الهی را به همراه دارد و پیروی از هوای نفس نیز تبعیت از ولایت شیطانی است.

آیت الله اراکی با بیان این که ساختاری برای حاکمیت الهی وجود دارد که پیوندی را در جهان آفرینش به وجود می آورد و از آن به «ولایت» تعبیر می شود، تصریح کرد: بشریت بدون حاکمیت نیست و هر انسانی پیرو حاکم و آمری است که این دستور دهنده یا خداست و یا شیطان.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند متعال نعمت وحدت را در میان امت اسلامی قرار داده است، تاکید کرد: اگر ما تابع ولایت الهی باشیم، اختلافی ایجاد نخواهد شد، چون جامعه ای که از یک منبع واحد دستور می گیرد، امت واحده است و امتی که امت واحده نباشد، اسلامی نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برگرفته از قرآن است، یادآور شد: هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که تمام مواد قانون اساسی آن از قرآن گرفته باشد و آنچه امروز مبنای نظام اسلامی ایران است، مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی می باشد.

آیت الله اراکی با اشاره به دشمنی های دنیای استکبار با ایران اسلامی، تصریح کرد: یکی از دلایل دشمنی با جمهوری اسلامی این است که همه مواد قانون اساسی آن برگرفته از قرآن است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان بر روی فتنه تفرقه سرمایه گذاری کرده اند، تصریح کرد: رسول اکرم(ص) و قرآن کریم نسبت به فتنه تفرقه هشدار داده بودند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد: به زودی ریشه گروه های تکفیری از جهان اسلام برچیده شود و امت اسلامی به وحدت عملی و واقعی برسد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha