پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عربیان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: نشر و توسعه حدیث و اجرای کرسی های حدیثی در حوزه علمیه قم و شهرستان ها خالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام  عباس عربیان روز جمعه در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان بیجار که در سالن جلسات این مجمع در قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت با اشاره به جایگاه حوزه علمیه کردستان و تلاش مدیران اسبق این حوزه اظهارداشت: مدیران اسبق حوزه علمیه استان  کردستان با تلاش های زیاد خود در جهت حفظ، رشد و توسعه کمی وکیفی این  حوزه ستودنی است.

وی با بیان این که در مجموعه حوزه های علمیه کارهای زمین مانده و انجام نشده بسیار است افزود: نشر و توسعه حدیث و اجرای کرسی های حدیثی در حوزه علمیه قم و شهرستان ها خالی است.

مدیرحوزه علمیه استان کردستان با انتقاد از ضعف ادبیات در برخی مدارس علمیه تاکید کرد: مشکل ادبیات دربرخی حوزه ها مشهود است؛ که باید با جدیت  و برنامه ریزی دقیق اساتید، این مشکلات برطرف شوند.

وی تصریح  کرد: سطح ادبیاتی که طلاب در سه سال اول حوزه علمیه می خوانند برابر با دکترای دانشگاه  است، ولی برخی از  طلاب در این زمینه دچار ضعف هستند، آنان در کنار ادبیات باید کتاب های لغت را مطالعه کنند و آنها را فرا بگیرند .

مدیرحوزه علمیه استان کردستان،  با بیان این که مجموعه حوزه های علیمه استان نیازجدی به اساتید سطوع عالی دارد تاکید کرد: از طلاب و فضلایی که دارای حکم تدریس هستند درخواست می کنیم که به استان و شهر خود برگردند و کرسی های درس مدارس  علمیه شهرستان ها را رونق بخشند.

حجت الاسلام عربیان با بیان این که؛ سطح دو حوزه علمیه بیجار با کم بود استاد مواجه است هشدار داد: اگر این روند ادامه پیدا کند؛ احتمال تعطیلی این سطح وجود دارد که ما نمی خواهیم سطح دو حوزه که آبروی استان محسوب می شود به تعطیلی بکشد.

وی در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به مدارس امین استان گفت: شرط داشتن  سطح دو حوزوی برای طلاب و فضلای استان کردستان به منظور حضور در منطقه و شهرستان و همچنین فعالیت های تبلیغی در روستاها و مدارس امین برداشته شده که امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده طلاب  و فضلای استان کردستان  برای تامین روستاها و  مدارس امین اقدام کنند .

در ادامه حجت الاسلام سید موسی محمودی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته نمایندگان طلاب و فضلای بیجاری اظهارداشت: احداث حوزه علمیه امام رضا (ع) بیجار باید به طور جدی پیگری شود.

وی افزود: ایام تبلیغی ماه محرم بسیاری از هیئات مذهبی فاقد روحانی هستند که باید این مشکل نیز با تامین اعتبارات رفع شود.

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha