سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت‌الله اراکی

حوزه/ مجمع جهانی تقریب در نیمه اول سال 93 فعالیت های گسترده ای داشته و وارد فاز جدید میدانی کردن فعالیت های تقریبی و گسترش و تبدیل آن به پروژه های عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله محسن اراکی، امروز در نشست خبري كه به مناسبت سالروز تاسيس مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، در سالن همايش هاي اين مجمع برگزار شد،‌ ضمن برشمردن اهداف، دستاوردها و دورنماي مجمع تقريب، گفت: مجمع جهانی تقریب در نیمه اول سال 93 فعالیت های گسترده ای داشته و وارد فاز جدی میدانی کردن فعالیت های تقریبی و گسترش و تبدیل آن به پروژه های عملیاتی شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، برگزاری  نشست های گفتگوی بین علمای مذاهب را از فعالیت های مجمع در شش ماه گذشته اعلام کرد و ادامه داد: برای نخستین بار این نشست در چارچوب گفتگوی بین المذاهب، ماه گذشته با حضور علمای اندونزی در حوزه علمیه قم برگزار شد و گفتگوهای مفیدی انجام گرفت.

وی، تشکیل اتحادیه علمای مقاومت را یکی دیگر از اقدامات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برشمرد و افزود: امروز کشوهای آزادی خواه جهان با مشکل سلطه استکبار روبرو هستند و در منطقه ما نیز رژیم صهیونیستی که دست افزار استکبار جهانی است حدود ۵۰ روز در نوار غزه وحشیانه ترین جنایات را مرتکب شد و همین جنایت ها دلیل روشنی برای تشکیل چنین اتحادیه ای بود تا بتواند تلاش های علمای اسلام را در راستای حمایت از مقاومت سازماندهی کند.

آیت الله اراکی اضافه کرد: اولین گام فعالیت این اتحادیه، جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی غزه بود که اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است و طی روزهای آینده، اولین نشست کمیته مرکزی آن در بیروت تشکیل و دبیرکل و اعضای آن تعیین خواهند شد و نسبت به ارائه کمک های مردمی برای بازسازی غزه برنامه ریزی هایی انجام خواهد گرفت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های مشترک درون کشوری در استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی بین علمای شیعه و سنی از دیگر اقدامات مجمع در شش ماهه اخیر بود.

وی ادامه داد: در این نشست ها ضمن گفتگوهای علمی و مذهبی، برنامه هایی برای هر چه نزدیکتر شدن علمای شیعه و سنی در نظر گرفته شد تا فرصت تفرقه از دشمنان اسلام گرفته شود و راه را برای وحدت و انسجام واقعی بین پیروان مذاهب مختلف هموار کند.

آیت الله اراکی یادآور شد: دوره های آموزشی برای طلاب حوزه علمیه قم، دانشجویان و فرهنگیان برای آشنایی با روش های تقریبی و آموزش های مربوط به زندگی تقریبی، نحوه تعامل با مذاهب مختلف، گسترش فرهنگ تقریب و داشتن جامعه یکدست و منسجم ترتیب شد که از آن جمله می توان به دوره های "شورای آموزش تقریبی" اشاره کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، زمینه سازی برای برگزاری کنفرانس وحدت امسال را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت:  در کنفرانس وحدت امسال، چندین ویژه برنامه تخصصی از جمله کنفراس بانوان جهان اسلام، بازرگانان تقریبی، کنفرانس ویژه علمای مقاومت، کنفرانس احزاب اسلامی و کنفراسی ویژه فرهنگیان برگزار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه های تقریبی، اجرای برنامه های هنری و ورزشی، برگزاری  شب شعرهای تقریبی و وحدتی از جمله برنامه های هفته وحدت امسال خواهد بود.

آیت الله اراکی با اشاره به تجلیل از شخصیت های برجسته تقریبی شیعه و سنی از جمله امام موسی صدر، گفت: نقش ایشان در ایجاد وحدت بین مسلمین مورد بررسی قرار می گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان، برگزاری جایزه جهانی مصطفی(ص) به همت معاونت فناوری ریاست جمهوری و اکران فیلم محمد رسول الله(ص) در کنفرانس وحدت امسال را از دیگر برنامه های مجمع اعلام کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha