شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 338033
۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
خطبه غدیر

حوزه/ پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر56مرتبه مردم را مورد خطاب قرار می دهند؛ 25 مرتبه در رابطه با ولایت، 25بار نام مبارک علی (ع) و 30صفت از صفات برجسته امیرالمومنین(ع) را بیان کردند و بیست و پنج مرتبه در رابطه با امام زمان(عج) سخن گفتند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن مروجی طبسی در جمع اساتید، دانش پژوهان و مسئولان موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) ضمن تبریک عیدسعیدغدیرخم اظهارداشت: تنها یک گروه هستند که بر بال فرشته‌ها در حال حرکت هستند؛ و آن روحانیانی هستند که به وظایف خود که همان تبیین معارف دین اسلام عمل می کنند.

وی با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص) 23 سال تلاش برای معرفی اسلام انجام دادند افزود: سنگینی شانه نبی مکرم اسلام؛ به خاطر ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین(ع) به مسلمانان بوده هرچند؛ در جلسات متفاوتی به کلیات جانشینی علی (ع) را بیان کرده بودند.

این استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) بیان داشت: وحشت پیامبر(ص) از این بود؛ که نکند؛ مسلمانان این موهبت و عده الهی را نپذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی با بیان این که در یمن جشن های عیدغدیر برگزار می‌شود بیان داشت: برگزاری این جشن‌ها در یمن مایه امید و مباهات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که «مسجدغدیر» در مدینه را تخریب کردند افزود: برای این که وهابیت، نگذارند مسلمانان دسترسی به اماکن اسلامی داشته باشند، تغییر مسیر داده مسلمانان را از آنجا دور کردند.

 استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) با بیان این که خداوند با پیامبر و افرادی که ورثه پیامبر هستند شوخی ندارد بیان داشت: پیامبری که خاتم رسل و افلاک برای او ساخته شده، کارش به جایی می‌رسد؛ «فان لم تفعل فما بلغت رسالته یا ایهالرسول بلغ ما انزل...» خیلی از بزرگان دینی در «ما انزل» بحث کردند تاکید می‌کنند، که 23 سال خون دل خوردن پیامبر(ص) و شکنجه های طاقت فرسای خود و پیروان ایشان، اگر جانشینی امیرالمؤمنین را معرفی نکند ناتمام است.

وی افزود: با نزول این آیه نبی مکرم اسلام(ص)؛ بعد از نزول آیه به شدت لرزید؛ و فرمودند که از اینجا تکان نخواهم خورد تا وعده الهی را ابلاغ و تببین کنم.

این استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) بیان داشت: روز هیجدهم ذی الحجه روزی است که نمی‌توان نمونه آن را در تاریخ پیدا کرد.

وی افزود: پیامبر از سوی خداوند وظیفه الهی تبلیغ را داشتند؛ و ما امروز طلبه‌ها و روحانیونی که در حوزه‌ها هستند وظیفه تبلیغ داریم.

 استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) بیان داشت:امروز با این همه هجمه های که بر علیه شیعیان شده آیا باید بیکار نشست.

حجت الاسلام والمسلمین طبرسی بیان داشت: در دوران سال؛ وظیفه طلاب و فضلا تبلیغ دین است، دوره های بسیار خوبی در این موسسه ارائه می‌شود که با زبان روز دنیا باید تبلیغ دین را داشته باشید.

وی افزود: هیچ کس در حوزه های علمیه؛ نجف و کربلا و قم در برابر جریان های فکری که برای ربودن جوانان و زدودن اعتقادات آن‌ها معذور نیست.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: خداوند از پیامبرش نگذشت، تا این که ابلاغ دین و اکمال و اتمام نعمت را داشته باشد، این برنامه تبلیغی نیز از ما روحانیون برداشته نشده است .

حجت الاسلام والمسلمین طبرسی بیان داشت:یوم المیثاق یکی از نام های روز عید غدیر است به خاطر اینکه هیچ کس جرات فرار از عهد پیامبر را نداشته باشند.

وی با اشاره به خطبه پیامبر (ص) در روز عید غدیر خم افزود: پیامبر اکرم در این خطبه 56مرتبه مردم مورد خطاب قرار می دهند؛ بیست پنج مرتبه در رابطه ولایت و 25بار نام مبارک علی (ع) بیان و 30صفت از صفات برجسته امیرالمومنین را بیان کردند و بیست و پنج مرتبه در رابطه با امام زمان سخن می گویند .

این استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) از چهارسالگی در دامن پیامبر(ص) بزرگ شد بودند افزود:120هزار نفر اقرار به ولایت علی (ع) کردند؛ ولی امیرالمومنین(ع) با دوازده هزار شاهد بعد از پیامبر(ص) نتوانست حق خود را بگیرد .

این استاد حوزه علمیه بیان داشت:چه ارتدادی پیش آمد؛ که همه برگشتند؛ و مانع سپرده شدن امانت الهی شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha