جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اگر بخواهیم استقلال حوزه‌ های علمیه را حفظ کنیم توجه به وقف است؛ تا زمانی که مبلغان در این زمینه صحبت نکنند وقف در جامعه ما احیا نخواهد شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار داشت: مهمترین درس نهضت عاشورا ، فرمان‌پذیری نسبت به خداوند و حراست از دین الهی است.

وی با بیان این که امام حسین(ع) تمام توان خود را برای حراست از دین فدا کرد افزود: باید با الگوگیری از رشادت های امام حسین(ع) برای مقابله با استکبار جهانی که از همه ابزارها برای حمله دین خدا استفاده می‌کندبهره بگیریم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که در این عرصه حق مطلب را ادا نکرده‌ایم خاطرنشان کرد: فداکاری به تمام معنا، آنچیزی است که باید با درس گرفتن از عاشورا، در دستور کار همه مبلغین قرار گیرد.

وی دشمن شناسی را درس دیگر عاشورا ذکر کرد و گفت:خیلی ها در زمان سید الشهدا(ع) با مجوز تراشی برای سکوت خود در دفاع از دین خدا، کنار کشیدند؛ اما امام حسین(ع) با تیزبینی، ظاهر را کنار زدند و دشمن حقیقی را شناختند.

حجت الاسلام  والمسلمین محمدی در بخش دیگری از  سخنان خود با بیان این که آمریکا هم به شیوه بنی امیه در  زمان اباعبدالله(ع) مسلمانان را از نماز و روزه باز نمی‌دارد گفت: با این حال غرب به دنبال ترویج اسلام آمریکایی،  یعنی همان اسلام مطابق خواسته خود و به عبارتی نوکری مسلمانان برای آمریکاست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت: حق آن چیزی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی تبیین و تاکید کردند، این نوع از اسلام را معیار و ملاک قرار داده و مسائل داخلی و خارجی را با این شاخص باید سنجید.

اطاعت از امام و رهبر  از  پیام عاشورا است

وی اطاعت از امام و رهبر را دیگر پیام های عاشورا بیان کرد کرد و گفت: بحث امام ورهبری الهی یکی دیگر از شاخصه های است که مردم با جان و دل و ایمان قوی او را شناخته و تبعیت می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تقسیم‌ مردم به دو گروه عافیت‌طلب و فداکار تاکید کرد: وقتی امام حسین(ع) به سمت کربلا حرکت کردند بیش از هزار نفر با ایشان بودند؛ ولی به تدریج از تعداد آنها کاسته شد، زیرا هدف اصلی امام را دریافتند که ایشان قصد دارند خود را فدای دین خدا کنند.

وی در بخش دیگر ی از سخنان خود با اشاره به  فتنه 88 بیان داشت : هنوز کسانی که پس از گذشت چند سال حاضر نیستند قضیه 88 را به عنوان فتنه قبول کنند در جامعه وجود دارند در حالی که این جریان واقعا به دنبال براندازی نظام اسلامی بود.

دشمن به  دنبال کشاندن مردم به سمت بی بند و باری  است

حجت الاسلام والمسلیمن  محمدی تاکید کرد:  دشمنان همواره به دنبال کشاندن مردم به سمت بی بند و باری و مسائل جنسی ، ایجاد خدشه در ضروریات سیاسی و انقلابی مردم مانند استقلال، آزادی، عزت و شرف، به وجود آوردن دسته‌های گوناگون با داعیه‌های مختلف و ایجاد اختلاف به ویژه مباحث میان شیعه و سنی و در نهایت زیر سوال بردن مبانی انقلاب مانند ولایت فقیه است.

شریک در ریختن خون شیعیان نباشیم

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان این که برخی سخنرانی ها موجب ریخته شدن خون هزاران شیعه بی گناه است افزود: برخی سخنرانی‌ها و اقدامات و اشعار و همچنین حرکت‌ها و شعارهایی که علیه اهل سنت در برخی هیئات سر داده می‌شود شریک در ریختن خون شیعیان هستند.

وی تصریح کرد: در ماه محرم باید اهداف امام حسین(ع) را ضمن عزاداری و مرثیه‌سرایی بیان کرد، تابع روسای هیئت‌ها و مداحان نشویم،  زیرا ارتقا سطح بینش و معرفت مردم در اولویت قرار دارد.

حجت السلام والمسلمین محمدی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد امر تبلیغ  اظهارداشت: توجه به معنویت و معرفت و بینش اعتقادی مردم در اولویت و مورد تاکیدات مقام معظم رهبری است.

به هر وسیله‌ای نباید عزاداران را گریاند

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه جوانان را مخاطبان اصلی تبلیغ دینی دانست و تصریح کرد: روضه‌خوانی‌ها و مقتل‌خوانی‌ها هم باید مستند و مستدل باشند؛ با هر وسیله‌ای نباید عزاداران را گریاند .

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موضوع وقف خطاب به مبلغان دینی گفت: 200 سال پیش حوزه‌های علمیه از طریق اوقاف اداره می‌شدند، ولی دولت‌های ظالم و جبار که مخالف اسلام بودند به تدریج حکم الهی وقف را که پشتوانه اقتصادی تبلیغ دین به شمار می‌رفت کمرنگ کرده و به صورت جدی با آن به مبارزه برخاستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: تبلیغات گسترده با موضوع بد بودن مال وقف نخستین راهکار این حکومت‌ها برای کمرنگ کردن فرهنگ وقف در جامعه بود؛ بر سر کار آوردن عمالی که اوقاف را مصادره می‌کردند که قانون اصلاحات ارضی در زمان شاه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در این زمینه بود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم استقلال حوزه‌های علمیه را حفظ کنیم ضمن حمایت از دولت جمهوری اسلامی، توجه به وقف است؛ تا زمانی که مبلغان در این زمینه صحبت نکنند وقف در جامعه ما احیا نخواهد شد.

محمدی با اشاره به افزایش چشمگیر موضوعات وقف از سال 1388 تاکنون گفت: ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد که باید با تبلیغ گسترده، نسبت آن اهتمام بیشتری داشته باشیم .

انتهای پیام 16/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha