پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نهج البلاغه

حوزه / عضو هیئت علمی دانشگاه مفید با بیان این که نهج البلاغه را نه فقط شیعیان، بلکه تمام مسلمانان گرامی می دارند. گفت: نهج البلاغه، آسمانی ترین و معنوی ترین کتابی که توسط انسان تدوین شده، است و معانی آسمانی آن در افق جان آدمی تاثیر می گذارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مسعود ادیب، در پیش نشست «همایش بین المللی حکومت علوی، نگاهی پس از 14 قرن» اظهار داشت: امروز ملموس ترین و در دسترس ترین سندی که در میان آثار باقی مانده از گذشتگان دور در اختیار داریم، نهج البلاغه است.

وی با اشاره به این که محور اکثریت آثاری که در خصوص حضرت علی(ع) نگارش شده، الهام گرفته از نهج البلاغه است، تصریح کرد: نهج البلاغه را نه فقط شیعیان بلکه تمام مسلمانان گرامی می دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید افزود: عالی ترین، آسمانی ترین و معنوی ترین کتابی که توسط انسان تدوین شده، نهج البلاغه است و معانی آسمانی آن در افق جان آدمی تاثیر می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب با بیان این که نهج البلاغه بیش از دیگر کتاب های معنوی جهان مورد توجه  است، اظهار داشت: محتوای نهج البلاغه نشان می دهد که از افق انسانی متعارف بالاتر است و همچنین مبین این مسئله است که پیش از گردآوری توسط سیدرضی، بخش هایی از آن در فضای فرهنگی گذشته مطرح بوده است.

وی در خصوص چاپ نسخه خطی نهج البلاغه به خط یاقوت مستعصمی، ابراز داشت: یاقوت، کاتب دوران معاصر عباسی بوده و قلم وی از اعتبار ویژه ای برخوردار است و یک نسخه از کتاب فاخر جهان اسلام را نوشته بوده که در آستان مقدس رضوی قرار داشت و در نفیس ترین شکل چاپ شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید افزود: این کتاب زیبایی ظاهرش به خط خوشنویس جهان اسلام و محتوایش برگرفته از افکار و سیره و سخنان شخصیت بعد از حضرت رسول(ص) یعنی امیرالمومنین(ع) است.انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha