شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 338246
۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
حمیدی هاشم

استاد حوزه با بیان این که مدرک گرایی در حوزه سم است گفت: طلبه‌ها نباید برای مدرک درس بخوانند، بلکه باید برای یادگرفتن درس بخوانند و سعی نمایند به دنبال کسب علم و دانش باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلیمن سید هاشم حمیدی، روز گذشته در نشست طلاب استان همدان در مسجد مصطفی خمینی(ره) قم با بیان این که استان همدان دارای بزرگان بسیاری بوده است اظهار کرد: از میان این بزرگان می‌توان به آیت‌الله آخوند اشاره کرد که هم از نظر علمی بسیار بالا بوده و هم زندگی بسیار ساده‌ای داشته که می‌توان این رویه را در زندگی بسیاری از بزرگان این استان مشاهده کرد.

وی بیان کرد: بسیار مهم است که روحانی در میان مردم چهره خوبی داشته باشند و این بزرگان می‌توانند برای ما آموزنده باشند و باید از رفتار ایشان درس بگیریم.

*ساده‌زیست باشیم

استاد حوزه علمیه افزود: مردم از زبان ما می‌شنوند که امیرالمؤمنین(ع) ساده‌زیست بودند و ما نیز باید از رفتار امام علی(ع) درس بگیریم و ساده زیست باشیم.

وی با بیان این که در آستانه تبلیغ محرم هستیم تصریح کرد: این ایام تأثیر بسیاری در تبلیغ دین دارد و باید از این فرصت برای ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی توجه به مناسبت‌ها در سخنرانی‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سخنرانی‌ها باید دقت کنیم آن روز متناسب با چه رویدادی است و متناسب با آن سخنرانی کنیم و این‌گونه نباشد که در روز تولد یکی از امامان معصوم(ع) باشیم، ولی در مورد آن امام همان سخنی نگوییم.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برکات بسیاری به همراه داشته است مطرح کرد: این انقلاب امروز  به رهبری مقام معظم رهبری توانسته است به این جایگاه برسد و ما باید قدر انقلاب و قدر ولایت را بدانیم .

*مدرک‌گرایی ممنوع

استاد حوزه علمیه مدرک‌گرایی در میان طلبه‌ها را مورد نکوهش قرار دارد و گفت: طلبه نباید برای مدرک و لیسانس درس بخوانند، طلبه برای یاد گرفتن درس می‌خواند و باید سعی کند در حد توان به دنبال کسب علم و دانش باشد و به وظیفه خود در برابر این علوم عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با بیان این که اسلام پنج اصل دارد عنوان کرد: ولایت یکی از اصول اسلام است و آن قدر که بر ولایت تاکید شده بر دیگر اصول تاکید نشده است.

وی تصریح کرد: در خطبه غدیر می‌بینیم که ولایت علی (ع) به عنوان تکمیل کننده دین شناخته می‌شود و اگر پیامبر(ص) آن را ابلاغ نمی‌کرد اسلام کامل نمی‌شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha