پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجدی حسین

ما طرفدار وحدت عربی و اسلامی هستیم و تمایلی به تعصبات قومی کنونی نداریم، اما دست یابی به این وحدت با تخریب ساختار کنونی و تبدیل عراق به 3 یا 4 کشور محقق نمی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مجدی حسین از اندیشمندان مصری و رئیس حزب الاستقلال این کشور طی یادداشتی با اشاره به اوضاع عراق، کشتار مظلومانه انسان های بی گناه را مورد انتقاد قرار داد و ضمن تاکید بر وحدت عربی و اسلامی در این کشور، از نقش خبیثانه آمریکا و انگلیس در تحولات عراق پرده برداشت:

مشکل عراق با کشتار حل نمی شود

 در ابتدا باید نگرانی شدید خود را از پدیده داعش اظهار کنیم و بگوییم که منظور ما از داعش هر سازمان و تشکیلاتی است که وابسته به القاعده است که شامل ده ها و صدها شاخه می شود و بر این نکته نیز باید تاکید کرد که مشکل عراق با کشتار حل نمی شود؛ چرا که این کشتارها به یک جنگ داخلی ویرانگر و همه جانبه تبدیل می شود و پس از سال ها ویرانی بالاخره طرفین یا اطراف به این نتیجه خواهند رسید که با هم به توافق برسند پس چه بهتر که هم اکنون به این توافق برسیم که عراق در طول سال های گذشته از ویرانی و کشتار و انفجار سیر شده و چه بسا که این رنج ها رهبرانی را در نسل های بعدی عراق پدید بیاورد که نه شیعه و نه سنی و نه کرد باشند؛ رهبرانی با نگرش وسیع و قدرت بر بازگرداندن وحدت به تمام عراق و مردم آن. ما طرفدار وحدت عربی و اسلامی هستیم و تمایلی به تعصبات قومی کنونی نداریم، اما دست یابی به این وحدت با تخریب ساختار کنونی و تبدیل عراق به 3 یا 4 کشور محقق نمی شود. از این رو ما خواهان وحدت عراق و وحدت سوریه و لیبی و یمن و مصر هستیم و معتقدیم که تفرقه و دودستگی هیچ مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب عملی شدن نقشه هایی می شود که سال ها پیش توسط آمریکا و اسراییل برای تجزیه منطقه طراحی شده است.

آمریکا به دنبال تجزیه عراق است

شیعیان عراق صدها سال است در نظام ها و دوره های مختلف در کنار اهل سنت عراق زندگی کرده اند و اتفاقات کنونی هیچ نظیر و سابقه ای در تاریخ عراق ندارد و من امیدوارم که دولت جدید آغازی برای وحدت ملی عراق و دست یابی به توافقی تاریخی و پایانی برای مصیبت تجزیه مورد نظر آمریکا باشد.

سخنان هیلاری کلینتون و گزارش های مطبوعات انگلستان و آمریکا و سخنان وزیر دفاع سابق انگلیس همگی بر آنچه گفتیم تاکید می کند و حاکی از نقش کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه در تامین مالی و حمایت از داعش است و البته این اظهارات از جهتی خبیثانه نیز می باشد، زیرا با هدف تبرئه آمریکا و انگلیس از جهت دهی و رهبری این توطئه صورت می گیرد. آنها در سخنان خود از قطر و عربستان و امارات و ترکیه نام بردند اما هنگامی که حداقل 60% سلاح های داعش در سوریه آمریکایی است، این پرسش مطرح می شود که آنها از کجا به این سلاح ها دست یافته اند؟ و دروغگویان آمریکا و انگلیس در این باره چه می توانند بگویند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha