پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شوذب شیری

امسال در31نقطه از کشور و در هراستان یک امامزاده شاخص، در روز دوم محرم و سالروز ورود حضرت به صحرای کربلا تجمعی با عنوان"لبیک یاحسین(ع)" برگزارخواهد شد که در قم نیز در امامزاده ابراهیم(ع) این مراسم باشکوه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین شوذب شیری، امروز در نشست خبری"بصیرت عاشورایی" که درسالن اجتماعات اداره کل اوقاف قم برگزار شد به تشریح برنامه های این اداره کل در ماه‌های محرم و صفرپرداخت.

وی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه حقیقا از مصادیق دستگاه اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) است، گفت: اوقاف میراث اهل بیت(ع) است و ما باید با تمام توان تلاش نماییم با نزدیک شده به محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، مجالس خوب و درخور شایسته آن بزرگواران برپا نماییم و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این راستا ویژه برنامه های خوبی تدارک دیده است.

حجت الاسلام والمسلمین شوذب شیری افزود:اداره کل اوقاف و در راستای اجرای درست نیت واقفین برنامه های متنوعی در بقاع متبرکه که به گفته مقام معظم رهبری باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند در نظرگرفته است که یکی از مهم ترین آنها اعزام مبلغ از قم به سایر استان ها می باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم تاکید کرد:بقاع متبرکه و امام زادگان محور تمام برنامه های اداره کل اوقاف خواهند بود تا از ظرفیت عظیم این اماکن مذهبی برای آشنا کردن مردم با فرهنگ اهل بیت(ع) و خنثی کردن تهاجم فرهنگی دشمن بیشترین استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: یکی از اموری که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است، ورود امام حسین(ع) و اصحاب و یاران باوفایش به سرزمین کربلاست که در روز دوم محرم واقع شده و حاوی نکات فراوان و اسرار زیادی است، اداره اوقاف تصمیم گرفته این واقعه مهم را به خوبی احیاء نماید.

حجت الاسلام والمسلمین شیری افزود:امسال در31نقطه از کشور و در هراستان یک امامزاده شاخص، در روز دوم محرم و سالروز ورود حضرت به صحرای کربلا، تجمعی تحت عنوان"لبیک یاحسین(ع)" برگزارخواهد شد که درشهر مقدس قم نیز در امامزاده ابراهیم(ع) این مراسم باشکوه برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم یادآور شد:اجرای برنامه های متنوع فرهنگی درشب اول محرم در بارگاه ملکوتی امامزاده شاه سید علی(ع)، با حضور روحانیون و فضلای حوزه، برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به شبهات دینی

جوان، تبیین سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب، برپایی نماز ظهرعاشورا دربقاع متبرکه و غباررویی مساجد و حسینیه ها از مهم ترین برنامه های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قم خواهد بود.

*جذب خبرنگاران افتخاری برای بقاع متبرکه

حجت الاسلام والسلمین شیری با اشاره به طرح شبکه خبرنگاران افتخاری برای بقاع متبرکه، گفت:در این طرح معنوی، خبرنگارانی که مایل به همکاری با بقاع متبرکه را داشته باشند، از توانمندی‌ آنان استفاده خواهد شد، مشارکت در این طرح برکات معنوی زیادی به همراه دارد و موجب پاداش الهی خواهد بود.

*اهتمام ویژه مردم قم به مجالس سیدالشهداء(ع)

وی با اشاره به استقبال خوب مردم دربرپایی مجالس عزای حسینی(ع)، ابراز داشت:70درصد موقوفات در قم و درآمدهایشان مربوط به مجالس سیدالشهداء(ع) است که نشان دهنده عمق ارادت این مردم به حضرت اباعبدالله (ع) است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha