سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جوادی

حوزه/اگر چه به فضای مجازی، مجاز گفته می شود، ولی مخاطبان فضاهاي مجازي به دنبال كشف حقيقت هستند و باید به این فضا حقیقی گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آيت‌الله العظمی عبدالله جوادي آملي ظهر امروز در مراسم افتتاحيه استوديوهاي راديو و تلويزيوني بنياد اسرا و آغاز پخش زنده دروس این مرجع تقلید كه در بنياد بين‌المللي علوم و حياتي اسرا برگزار شد، گفتتند: اگر چه به فضای مجازی، مجاز گفته می شود، ولی مخاطبان فضاهاي مجازي به دنبال كشف حقيقت هستند و باید به این فضا حقیقی گفت.

ایشان افزودند: ارتباط با مخاطبان به صورت حقيقي است و به نوعي آنها به دنبال كشف حقيقت و برقراري ارتباط علمي با مردم ديگر هستند و به طور کلی می توان گفت که هر مسیری که در راه علم برداشته شود حقیقی است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: یکی از مهمترین رسالت های اجتماعی مردم گفت‌وگو و سخن صادقانه است؛ اگر سخنی صادقانه باشد دیگر مجازی نیست.

آیت الله العظمی جوادی آملی خاطرنشان کردند: کسانی که از خدا ترسی به دل ندارند، هیچ گاه راست نمی‌گویند و چون از خدا ترسی ندارند، از بیان دروغ نیز ترسی ندارند.

ایشان گفتند: تبلیغ حق کسانی است که به آن مفاهیم عالم هستند و باید در این مسیر صادقانه گام نهاد، زیرا فضيلت، خوبي، صداقت و دانش در قلب‌هاي مردم نهادينه شده و هر کسی که با آنها صادق باشد محبوب نیز می شود.

ایشان با ذکر این مطلب که دلیل محبوبیت رهبر انقلاب نزد مردم، صداقت داشتن ایشان در گفته هایشان است، بیان کردند: رسانه‌ها بايد در مسيري گام بردارند كه مشكل جامعه را حل كند و اين به معناي انجام رسالت رسانه‌ها است.

معظم له با ذکر این مطلب که رسانه ها، باید عالمانه در مسیر حق گام بردارند گفتند: بيش از نيمي از بودجه‌هاي جهان صرف كشتار مردم مي‌شود گفت: 60 درصد از بودجه‌هاي جهان در زمينه نظامي و كشتار مردم و تنها 40 درصد بودجه صرف نيازهاي اساسي مردم مثل خوراك، پوشاك، مسكن مي‌شود.

آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان این مطلب علم زمانی ارزشمند است که بتوان از آن استفاده کرد، خاطرنشان کردند: برنامه‌هاي تلويزيوني بايد در مسير بيان و حل مشكلات باشد، زماني كه فيلم‌ها و نوشته‌ها در مسير بيان و حل مشكلات گام برداشت، مي‌توان گفت؛ به رسالت خود عمل كرده است.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به اهمیت فهم و بیان مطالب انبیای الهی خاطرنشان کردند: جامعه ما نیاز به خوب شنیدن دارد و اگر خوب بشنویم این معارف را بهتر درک خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha