پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 338533
۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
حجت‌الاسلام فخری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از وجود 135 کلیسا و زندگی 30 هزار اقلیت دینی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد فخری، پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به حساسیت های این استان، ابراز داشت: توجه به وحدت و انسجام در آذربایجان غربی به عنوان یک خطه حساس و دارای قومیت های مختلف حائز اهمیت است.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی ادامه داد: وجود 135 کلیسا و زندگی 30 هزار اقلیت دینی در کنار هم نیازمند اتحاد و همدلی است.

وی، تلاش و نقش حوزه های علمیه را سازنده دانست و افزود: بهره گیری از فارغ التحصیلان و مبلغین حوزوی در زمینه اشاعه فرهنگ دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی در مساجد و مراکز فرهنگی استان لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین فخری، پرداختن به مسائل اعتقادی مردم را از جمله نیاز های روز و وظایف حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: تامین خلاءهای دینی و اعتقادی همچنین حل آسیب های اجتماعی با توسعه زیر ساخت های حوزه علمیه محقق می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ورود قومیت ها و فرهنگ های مختلف به آذربایجان غربی، به دلیل هم مرزی با کشورهای همسایه را نیازمند اهتمام و همکاری مسئولین در بخش ترویج فرهنگ اسلامی لازم دانست و اظهار داشت: بانوان به لحاظ تاثیرگذاری در محیط خانه و اجتماع می توانند از بسیاری از مشکلات و چالش های فرهنگی جلوگیری کنند.

برپایه این گزارش، در بخش پایانی این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین فخری تقدیر به عمل آمد و حکم مدیریت حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی به مدت یکسال، به حجت الاسلام حمید راحلی اعطا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha