پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسن صافی

حوزه/ امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، برادری و عدالت، درس های دانشگاه بزرگ کربلاست./بهترین سبک زندگی، در دانشگاه عزاداری حضرت سیّد الشهدا علیه السلام تدریس می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در جمع طلاب و مبلغان گفت: از آنجایی که در ماه محرّم، اقبال مردم مؤمن و عزادار به مساجد، حسینیه ها و تکایا بیشتر است و این مجالس بسیار با عظمت و شکوه انجام می گیرد، فرصت بسیار مغتنمی برای تبلیغ معارف دین و دستورات اهل البیت علیهم السلام فراهم شده که همه مبلّغان باید قدر آن را بدانند و به انجام وظیفه بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «نفر» افزود: همان طور که قرآن کریم فرموده: « فَلَوْلا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ» باید طلاب به وطن های خودشان مراجعت کنند و مردم را انذار نمایند به خصوص در اين ايامي که مردم بيش از پيش به روحانیت اقبال دارند و تشنه معارف اهل البيت علیهم السلام هستند.

این استاد حوزه با اشاره به تهاجم بی سابقه دشمن علیه دین گفت: حال که تهاجم دشمن علیه معارف دین بیشتر از قبل شده، اگر کوتاهي کنيم مقصّريم. برای ما طلّاب جایز نیست که خودمان را کنار بکشيم در حالی که مردم بخصوص جوانان از ما استقبال می کنند و بیان دستورات دین را از ما می خواهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صافی در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از برخی که می گویند؛ مردم نسبت به روحانیت و دین بی میل هستند، ادامه داد: این طور نيست که گمان کنيم مردم از ما دور شده اند. حضرت آيت‌الله صافی ا می فرمایند: خیال نکنید مردم بخصوص جوان ها از دين گريزان شده اند. نه، این طور نیست. اکثريت مردم دين را مي خواهند و ملتزم به احکام شرع مقدّس و پایبند به اصول و ارزش های اسلامی هستند و این مسأله، وظیفه ما را سنگین تر می کند. البته عملکرد ما باید خوب باشد و اعمال و رفتار خودمان منطبق بر آن چیزی که می گوییم باشد.

وی ارزش تبلیغ را غیر قابل بیان خواند و افزود: وقتی پيغمبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم، امیرالمؤمنین علی علیه السلام را به يمن برای تبلیغ فرستادند، به ایشان فرمودند: «و ايم الله لأن يهدي الله على يديك رجلاً خيرٌ لك مما طلعت عليه الشمس» یعنی اگر یک نفر به دست تو هدايت شود، بهتر است از آنچه که آفتاب بر آن مي تابد، یعنی هدایت یک نفر، بسیار با ارزش تر است از ارزش کره زمين و آنچه در آن است و کرات ديگري که آفتاب بر روي آن مي تابد. ارزش تبلیغ شما از همین روایت معلوم می شود. اگر حتی یک نفر به دست شما طلاب عزیز هدایت شود، ثواب و اجر فراوانی نزد خداوند متعال دارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صافی در پایان با اشاره به اینکه، عزاداری حضرت، سید الشهدا علیه السلام، بزرگترین دانشگاه است، بیان داشتند: عزاداری حضرت ابی عبد الله الحسین علیه السلام، دانشگاه بسيار بزرگي است که نه کنکور مي خواهد و نه سن و جنس مطرح است. همه در کلاس های درس این دانشگاه شرکت می کنند و از کلاس هاي آن؛ درس شهادت، برادري، عدالت، ايثار و امر به معروف ونهی از منکر و بهترین سبک زندگی را می آموزند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha