جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
1

حوزه/ آیت الله هاشمی شاهرودی لزوم اتحاد همه مردم عراق اعم از شیعه و سنی و قرار گرفتن در یک جبهه برای نیل به پیروزی و محو فتنه داعش و گروه‌های تکفیری را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی، عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری در دیدار نخست وزیر عراق در سفر به شهر مقدس قم، ضمن ابراز خرسندی از انتخاب آقای حیدر العبادی به نخست وزیری عراق نقطه عطف در حل مشکلات عراق را وحدت کلمه و اتحاد ملت و دولت دانست.

وی با اشاره به بحرانی که گروه‌های تکفیری و داعش در منطقه و به خصوص عراق ایجاد کرده است، لزوم هماهنگی و اتحاد همه مردم عراق اعم از شیعه و سنی و قرار گرفتن در یک جبهه برای نیل به پیروزی و محو فتنه داعش و گروه‌های تکفیری را گوشزد کرد.

عضو خبرگان رهبری اتحاد جریان‌های سیاسی داخل عراق در این برهه حساس و همچنین استفاده از تجارب اجرایی و مدیریتی دولت گذشته را مهمترین ابزار برای تقویت هرچه بیشتر جبهه حق علیه باطل و اساسی ترین عامل برای ایستادگی و مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی دانست.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در پایان با تأکید بر این که پیروزی نهایی از آن ملت بزرگ عراق است، از خدای سبحان سرافرازی ملت و دولت عراق را مسئلت کرد.

در این دیدار حیدر العبادی با ارائه گزارش مختصری از شرایط عراق و فتنه داعش و فعالیت‌های دولت برای مقابله با آن تأکید کرد: فتنه داعش تنها خطری علیه امنیت و تمامیت ارضی عراق نیست بلکه خطری واقعی علیه دنیای اسلام است.

وی فتنه‌های قومی و مذهبی به‌ویژه اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی را ناشی از جریانی پشت پرده در ایالات متحده آمریکا دانست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha