جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدوی کنی

حوزه/ مراسم گرامیداشت، ارتحال آیت الله مهدوی کنی صبح امروز در دانشگاه باقر العلوم(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سوزنچی از شاگردان آیت الله مهدوی کنی صبح امروز «اول آبان» در جمع اساتید ،دانشجویان و کارکنان دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به ارتحال آیت الله مهدوی کنی  اظهارداشت: درگذشت این فقیه آگاه ،سیاستمدار صادق،  خسارت بزرگی برای جامعه اسلامی است.

وی با اشاره روایت«امام علی: علیه السلام إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ ءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ» افزود: آیت الله مهدوی کنی ، همچون دژی بود برای نظام جمهوری اسلامی ایران، که حضرت امام خمینی(ره) فرمود:آیت الله مهدوی کنی؛ شخصیتی است که هیچ گاه منافع شخصی خود را در مواضع سیاسی دخالت نمی دهند؛ لذا هر موضعی که ایشان گرفتند همان درست است.

عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی از معدود کسانی بود که تا آخر با ولایت زیست و ثابت قدم ماند و در هیچ سیری در تاریخ سیاسی عمر خود از خط امام و رهبری جدا نشد.

این استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایت امام صادق(ع) اظهارداشت: «إذا مَاتَ المؤمِنُ الفَقِيهُ ثلمَ فِي الاسلامِ ثُلمَةٌ لا يَسُدّها شَي‏ءٌ ـ هنگامی که یک مؤمن فقیه بميرد، رخنه‏اى در اسلام ایجاد می‏شود كه چيزى آن را جبران نمی‏کند»، جبران شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) تنها با حضور خود هنگام رجعت خواهد بود که این یکی از مهترین علل رجعت ائمه معصومین(ع) خواهد بود .

حجت الاسلام والمسلمین سوزنچی در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به دوران 34ساله امامت امام سجاد(ع) گفت: زمان امام سجاد یکی از مخوف ترین زمان های حکومت امویان به شمار می رود؛ به طوری که در دوران 34ساله امامت حضرت سجاد(ع) کمترین روایت را از ایشان داریم ،و صحیفه سجادیه را نیز به صورت نامه به شاگردان می دادند و آنها نسخه برداری می کردند.

وی با بیان این که عبدالله بن زبیر بعد از واقعه حره موج سواری کرد بیان داشت: ابن زبیر در اولین اقدام، با اظهاردشمنی با بنی هاشم؛ صلوات را از خطبه های خود حذف کرد در حالی که صلوات بر پیامبر(ص) از مسلمات اهل سنت است.

این استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) داعش را ادامه دهندگان راه بنی امیه دانست و تصریح کرد: از اقدامات زشت داعش، توهین و تخریب و از بین بردن بی گناهان با نام اسلام است  و همین حرکت آنها نشان دهنده پیروی از راه امویان می باشد.

انتهای پیام 16/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha