چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 338577
۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
ماندگاری

حوزه / عضو هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که روضه، راه بلد و راهنمای جنگ نرم امروز است، گفت: توسل به سیدالشهدا(ع)، سینه زنی و ذکر مصائب آن حضرت، تقویت کننده، التیام بخش و روحیه بخش رزمندگان اسلام بود.

  به گزارش خبرگزاری « حوزه» حجت الاسلام والمسلمین  ماندگاری در پنجمین محفل شب شیدایی  در قم با بیان این که هر چه داریم از اهل بیت(ع) و بخصوص روضه  سیدالشهدا(ع) داریم، گفت: آنهایی که فکر می کنند روضه افسردگی و پژمردگی می آورد، در واقع آن را به درستی درک نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) نیز روضه می خوانند، به نقش روضه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:

در جنگ و جهاد همه نیاز دارند خشاب اسلحه خود را پر کنند؛ بوسیله روضه است که انسان خشاب را پر کرده و خود را شارژ می کند و لذا اولین نقش روضه در دوران دفاع مقدس، تدارکات معنوی بود.

عضو هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا در ادامه عنوان کرد: ما در جنگ نه به غرب متکی بودیم و نه به شرق و حضرت امام(ره) در بحبوحه جنگ تقویت معنوی، توسل به ائمه(ع) و روضه اهل بیت(ع) را به رزمندگان اسلام آموخت.

 وی دومین کارکرد روضه را دارالشفا و بهداری معنوی و روحی عنوان کرد و افزود: توسل به سیدالشهدا(ع)، سینه زنی و ذکر مصائب آن حضرت، تقویت کننده، التیام بخش و روحیه بخش رزمندگان اسلام بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه انبیاء و اولیاء الهی خود را با روضه تجهیز می کردند، سومین تاثیر روضه را "راه بلد"، راهنما و پیش برنده رزمندگان اسلام خواند و ادامه داد: روضه و ذکر توسل فرماندهان در شبهای عملیات، قوت قلب ایجاد می کرد کما اینکه روضه حضرت امام(ره) و توسل شهدای بزرگواری چون شهید برونسی به حضرت زهرا(س) گویای این مطلب است.

وی روضه را ارتباط با خدا، اولیاء خدا و کلام الهی دانست و با تاکید بر اینکه روضه، راه بلد و راهنمای جنگ نرم امروز است، خاطرنشان ساخت: ایجاد این ارتباط به همراه طهارت نفس دو دلیل معنویت افزایی روضه در دوران دفاع مقدس بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha