پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نوروزی قزوین

حوزه / مدیر کل اداره اوقاف قزوین از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با فرا رسیدن ماه محرم در بقاع متبرکه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه قزوین ، امروزدر نشست خبری که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با اشاره به برنامه های اجرایی ماه محرم، با اعلام این مطلب اظهارداشت: سوگواره بصیرت عاشورایی 5 سال است که در کشور اجرا می شود و امسال هم مطابق سال های گذشته این سوگواره با برنامه های متنوع در زمان های مختلف در سطح بقاع و اماکن متبرکه استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: این سوگواره از محل نیات واقفین و در جهت اجرای صحیح و منطقی و عمل امینانه به نیات واقفین عزای امام حسین(ع) برگزار می شود.

مدیر کل اداره اوقاف قزوین با اشاره به وقف های صورت گرفته برای مراسم عزای امام حسین (ع) در قزوین اظهار کرد: 70 درصد وقف های صورت گرفته در قزوین مربوط به مراسم عزاداری و روضه خوانی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که این امر نشان از ارادت مردم به امام حسین(ع) و شهیدان کربلاست.

وی با اشاره به برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: مراسم آغاز این سوگواره همزمان با غروب آخرین روز ماه ذی الحجه به صورت مراسم سیاهپوشانی بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: همایش بزرگ « لبیک یا حسین» با تجمع و حضور 5 هزار نفر از عزاداران حسینی از جمله ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی است که روز دوشنبه 2 ماه محرم از ساعت 15 در امام زاده حسین (ع) قزوین برگزار خواهدشد و اجرای این برنامه هم بر عهده قرارگاه سید الشهدا(ع) اداره اوقاف گذاشته شده است.

حضور 105 مبلغ در سطح بقاع متبرکه استان قزوین

وی با اشاره به لزوم تبلیغ مباحث دینی و آشنا نمودن مردم با فرهنگ ناب حسینی بیان کرد: از آنجا که آشنا نمودن مردم با فرهنگ ناب حسینی از جمله اهداف برگزاری برنامه های محرم است تعداد 105 مبلغ  دینی از طریق مرکز مدیریت حوزه به بقاع متبرکه اعزام خواهند شد که 40 نفر از این تعداد از روحانیون  مبلغین قم و بقیه هم از روحانیون سطح استان قزوین می باشد.

مدیر کل اوقاف قزوین، برگزاری سوگواره در 85 بقعه متبرکه، برپایی خیمه های معرفت در 7 غرفه با حضور ملبغین برادر و خواهر، پاسخ گویی به مسائل شرعی، خانواده، مشاوره کودک، حجاب و عفاف و غرفه ویژه همه واقف باشیم را از دیگر برنامه های این اداره کل نام برد.

نصب پرچم های هیهات من الذله

حجت الاسلام نوروزی با ذکر این نکته که در کنار عزاداری باید به دنبال شناخت معارف عاشورا هم باشیم اظهار کرد: اگر در زمان حسین(ع) عمر سعدها، یزیدها و سایر جنایتکاران بودند امروز هم داعشی ها و آمریکائی ها با سیاست های مداخله جویانه خود جنایت های بیشتری انجام می دهند و اسرائیلی ها هم با کودک کشی خود مدال افتخار بر گردن می اندازند.

وی مسئول ادامه داد: امسال در فضا سازی اماکن مذهبی استان تغییری که ایجاد شده پرچم«هیهات من الذله، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» در کنار هم چاپ شده تا به این طریق مردم را به ابعاد سیاسی عاشورا توجه دهیم.

مدیر کل اوقاف قزوین با اشاره به نقش زنان به خصوص حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا گفت: واقعه عاشورا واقعه ای بود که با جان فشانی امام حسین (ع) و پیام رسانی حضرت زینب ( س) ماندگار و اگر افشاگری های حضرت زینب نبود شاید نامی از کربلا نمی ماند.

حجت الاسلام نوروزی عنوان کرد: در جهت گرامی داشت نقش بانوان در حماسه کربلا همایش «بانوان ولایی رهروان راه زینبی » با حضور خواهران و با همکاری حوزه های علمیه،  بسیج خواهران و اداره آموزش پرورش، روز پنج شنبه 15 آبان ماه در امام زاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha