پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبک زندگی

نخستین نرم افزار سبک زندگی فردی در راستای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون سبک زندگی اسلامی با حضور علما و فضلای حوزه در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزای حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید احمد سجادی، امروز در مراسم رونمایی نرم افز ار جامع نوزادی (ویژه دوران بارداری و پرورش نوزاد شیرخوار) ، تاسیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان را یکی از برکات حضور آیت الله العظمی مظاهری در شهر اصفهان دانست و اظهار داشت: تاکنون بیش از 60 نرم افزار در این زمینه تولید شده است که بسیاری از آنها رتبه های کشوری دارند.

وی افزود:   در راستای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون سبک زندگی اسلامی این مرکز اقدام به تهیه مجموعه تربیتی کرده است.

حجت الاسلام سجادی تاکید کرد: ما بر این باوریم که سبک‌های زندگی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی در درون سبک زندگی‌های فردی و اجتماعی قابل بررسی و تبیین کامل است و با بیان کامل سبک زندگی فردی و اجتماعی می‌توان به تمامی پرسش‌های نهفته در سبک زندگی پاسخی جامع ارائه داد.

 وی ادامه داد.مجموعه سبک زندگی شامل بخش فردی با 8عنوان نرم افزار است که شامل یک نرم افزار جامع نوزادی (قبل دوران بارداری تا دو سالگی)،  5 نرم افزار با موضوع کودکی(3 تا 12 سالگی)، ، یک مورد با عنوان نوجوانی (13 تا 17 سالگی) و یکی مورد با موضوع جوانی (18 تا 30 سالگی) است و بخش سبک زندگی اجتماعی نیز شامل موضوع خانواده می شود.

مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در کنار هر یک از این نرم‌افزارها یک جلد کتاب در حدود پانصد صفحه پیش‌بینی شده که حاوی مباحث آن موضوع خواهد بود که خلاصه مطالب نرم‌افزار را برای سهولت مراجعه در خود جای داده است.

وی با اشاره به رونمایی از نرم افزارهای سبک زندگی اسلامی گفت: این مجموعه حاصل زحمت چندساله محققان، پژوهشگران و هنرمندان این مرکز است و برای تهیه این مجموعه 20 نفر از کارشناسان با ما همکاری داشته اند.

سجادی با بیان اینکه یکی از اهداف تولید نرم افزار کودک تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و رفع دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها برای تربیت فرزندان است، گفت: این نرم‌افزار شامل پنج بخش اصلی تربیت، بارداری و زایمان، حقوق نوزاد، نوزادی و شیرخوارگی و پرسمان و چهار بخش جانبی نگارخانه، کتابخانه، حکایت و آوا است و در سطحی تهیه و تولید شده است که خانواده‌ها، مربیان و متخصصان امر تربیت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: فرزندانی برای آینده (نگاهی جامع به حقوق و تربیت کودک)،طراوت غنچه‌ها (بهداشت روانی و سلامت جسمانی کودک)اتاق شادی (درباره بازی، خلاقیت و نشاط کودک)، کودک و رسانه (پیرامون چگونگی ارتباط کودک با رسانه‌های مختلف) و هم‌شاگردی سلام (مسائل آموزشی کودک) موضوعات تدوین شده در نرم افزاد کودک تولید شده در مرکز تحقیقات یارانه‌ای حوزه علمیه اصفهان است

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha