پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حائری شیرازی

عضو خبرگان رهبری با اشاره افزایش طلاق به عنوان معضل مهم خانواده‌ها در حال حاضر، تصریح کرد: کم توجهی به دین و عدم استفاده از راهکارهای دینی از دلایل افزایش این مشکل در جامعه است.

آیت الله محی الدین حائری شیرازی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز با اشاره به ضرورت توجه خانواده ها به مسائل دینی، تربیت صحیح کودکان را برای خود کنترلی در مقابل انحرافات بسیار مهم دانست و گفت: آن گاه که کودک، بزرگ تلقی شود و بزرگوارانه با او برخورد شود، احساس شخصیت و مسئولیت کرده و استفاده از سرگرمی‌های کوچک و غیر اخلاقی را به دور از شأن خود می‌داند.

عضو خبرگان با تاکید بر این که بایدکودکان را به حسابرسی از خویش عادت داد، ادامه داد: کودک توانایی جلوگیری از ابتذال و خود کنترلی را دارد و تنها کافیست این توان را در او تقویت کنیم.

وی افزود: تقویت این توان با سپردن ارزیابی‌های مختلف از قبیل انجام حضور و غیات مدارس، امتحان گرفتن، ارزشیابی و ثبت نمره و سایر ارزیابی‌های مدارس و خانواده به آنها،  احساس کوچکی در آنها از بین رفته و با احساس عزت و بزرگی، توان کنترل خویش را مقابل انحرافات اجتماعی را بدست می‌آورند.

آیت‌الله حائری شیرازی همچنین با اشاره افزایش طلاق به عنوان معضل مهم خانواده‌ها در حال حاضر، تصریح کرد: کم توجهی به دین و عدم استفاده از راهکارهای دینی از دلایل افزایش این مشکل در جامعه است.

آیت‌الله حائری شیرازی، تربیت شرافتمندانه فرزندان را در کاهش مشکلات بسیار موثر دانست و عنوان کرد: باید فرزندان را شرافتمند تربیت کرد تا در معاشرت ها، در شخصیت طرف مقابل حل نشوند و تصمیمی نگیرد که خیلی زود منجر به پشیمانی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گلبو IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    لطفادرمورد طلاق بیشتر راه کار ارائه دهید مدیر مجتمع اموزشی هستم افزایش نگران کننده است ازروشنگریهای شماسپاسگزارم ازخداوند سلامتی وطول عمر برای شما خواستارم
  • گلبو IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    لطفادرمورد طلاق بیشتر راه کار ارائه دهید مدیر مجتمع اموزشی هستم افزایش نگران کننده است ازروشنگریهای شماسپاسگزارم ازخداوند سلامتی وطول عمر برای شما خواستارم