جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عزاداری

حوزه/ حذف سخنران روحانی از هیئات مذهبی، حمله به فرهنگ حسینی، تغییر سبک مداحی های سنتی و جایگزینی مداحی آمیخته با موسیقی های مبتذل غربی از جمله برنامه های فرقه های انحرافی در ماه محرم امسال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، امروز پنجشنبه در دوره آموزشی ویژه مبلغین مذهبی که در آستانه ماه محرم در دادگستری شهرستان مرند برگزار شد با اشاره به اینکه نگرانی جدی در زمینه فرهنگ جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: عملیات جنگ نرم تمام عیار در اتاق فکر دشمن برای جامعه اسلامی ما در حال انجام است.

وی همچنین نسبت به برنامه ها و توطئه های دشمنان علیه فرهنگ عاشورا هشدار داد و اظهار داشت: فرقه شیرازی به نام تشیع در حال فعالیت است و در فضای مجازی نیز فعالیت خود را آغاز کرده و برنامه های ویژه ای برای ماه محرم دارد.

حجت الاسلام نظری، حذف سخنران روحانی از هیئات مذهبی، حمله به فرهنگ حسینی، تغییر سبک مداحی های سنتی و جایگزینی مداحی آمیخته با موسیقی های مبتذل غربی از جمله برنامه های فرقه های انحرافی در ماه محرم امسال است.

این استاد حوزه ادامه داد: امروزه متاسفانه برخی مداحی ها براساس سبک ترانه های مبتدل غربی است و برخی فرقه های انحرافی نیز برخی از مدحان را جذب کرده اند، تا براساس سبک و سیاق آنان مداحی را ترویج کنند.

وی تاکید کرد: دشمنان امروز شبهات علمی را علیه ماه محرم و عاشورا مطرح می کنند و قصد دارند ماهیت عاشورا را تغییر دهند.

این محقق حوزوی ادامه داد: امروز اگر پخش عزاداری در برخی از شبکه های ماهواره ای رونق گرفته، می خواهند از این طریق نوع عزاداری را تغییر دهند و حرمت عزاداری را با تبلیغ و ترویج فرهنگ غلط از بین ببرند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که اگر فرهنگ عزاداری از بین برود اسلام به خطر می افتد، اظهار داشت: باید از ماه محرم استفاده کنیم و قرآن را در هیئات عزاداری احیا کنیم چرا که قرآن در عزاداری ها به فراموشی سپرده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • alie IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    ماه محرم از آن غرب است