جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابراهیمی حوزه خواهران

حوزه/ معاون امور شهرستان های حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: توسعه زیر ساخت های حوزوی نیازمند حمایت همه جانبه است.

حجت الاسلام والمسلمین رسول ابراهیمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به ظرفیت های حوزه علمیه در این استان، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی یکی از موفق ترین حوزه ها است و از نظر کمی و کیفی دارای ظرفیت بالای تربیت نیرو و اشاعه معارف اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به آمار مدارس علمیه فعال در سطح استان، افزود: امروزه شاهد فعالیت 11 مدرسه خواهران در سطح 2 و فعالیت یک مدرسه تخصصی علوم قرآن و حدیث سطح 3 در آذربایجان غربی هستیم که توانسته اند در جذب و پرورش علاقمندان و نیروهای ارزشی گام های مفیدی بردارد، افزایش مدارس حداقل تا 16 مدرسه علمیه در سطح 2 و مهیا کردن بستر برای سطح 3 در قالب 4 مدرسه پیش بینی می شود.

معاون امورشهرستان های حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: آماده سازی بسترهای لازم برای رشد فعالیت و توسعه فرهنگ دینی مورد تاکید رهبر معظم و بزرگان است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان، آذربایجان غربی را به عنوان استان استراتژیک و برخوردار از اقوام و ادیان مختلف معرفی کرد و افزود: همزیستی مسالمت آمیز همراه با اتحاد، توانسته از نفوذ دشمنان در این خطه جلوگیری کند،

وی، حمایت همه جانبه برای توسعه زیرساخت های حوزوی را ضروری خواند و تصریح کرد: تلاش برای رشد حوزه های خواهران آذربایجان غربی در راستای تقویت دانش و معارف اسلامی و تاثیرگذاری بر فرهنگ کشورهای همسایه، به عنوان الگوی رفتاری موفق، با جدیت و اهتمام میسر می شود.

معاون امور شهرستان های حوزه های علمیه خواهران همچنین به نقش موثر بانوان در جامعه تاکید کرد و افزود: تربیت و پرورش طلاب خواهر و معرفی آنها به عنوان نماد زن برگزیده اسلامی و الگوی کامل، می تواند در شناساندن فرهنگ اسلامی ایرانی در دنیا موثر باشد.

معاون امور شهرستان های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: حوزه علمیه خواهران از لحاظ نیروی طلبه با روند مطلوبی رو به رشد است، ولی به لحاظ بهره مندی از ساختمان های آموزشی دچار کاستی هایی است که با افزایش و تکمیل پروژه های آموزشی این مشکل حل می شود.

وی، برگزاری دوره های ویژه برای اساتید و مدیران کادر در مدارس را از جمله برنامه های اجرایی در استان عنوان کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی غیرحضوری برای مدیران و کادر مدارس در راستای رشد کیفی و راه اندازی دوره های آموزشی اساتید در تربیت مدرس قم  می تواند رفع نیازمندی ها و ارتقاء علمی اساتید و کادر تاثیر چشمگیری در برداشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha