سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
1

معاون بررسی و پیشگیری دادسرای ویژه روحانیت گفت: سرویس‌های جاسوسی دشمن فعال است، آنها از روحانیت ضربه خورده‌اند و باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمين فقيه خراساني امروز در گردهمايي مبلغان، ائمه جماعات و روحانيون مستقر استان قم كه در اداره كل تبليغات اسلامي استان برگزار شد، با بیان این که آسیب بزرگی که امروز، روحانیت و طلبه‌ها را تهدید می‌کند آسیب‌های پرورشی و اخلاقی است اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انفجار معنویت و موج اسلام خواهی در عالم آغاز شده است.

معاون بررسی و پیشگیری دادسرای ویژه روحانیت  ادامه داد: امروز دنیا تشنه معنویت و اسلام و معارف شیعی است و همه این مسئولیت‌ها بر دوش  روحانیون و مبلغان است و اگر کوتاهی کنیم و پاسخ نسل جوان را ندهیم افراد دیگری بهره می‌گیرند.

وی با تاكيد بر اين كه معنویت را به دل‌های جوانان  وارد کنید، اظهار داشت: اخلاص و معنویت مبلغان اولین عنصر موفقیت تبلیغ است، اگر می‌خواهید احیاگر باشید باید شرایطش را داشته باشید، بنابراین باید صاحب‌دلان را پیدا کنید و در مغناطیس معنویت آنها قرار گیرید.

حجت‌الاسلام والمسلمین  فقیه خراسانی  ادامه داد: امروز هزاران سایت و شبکه‌های ماهواره‌ای علیه شیعه شبهه افکنی می‌کنند، بنابراین رسالت پاسخ به این شبهات و سئوالات جوانان بر عهده شما است و اگر در این زمینه کوتاهی شود، آسیب تبلیغی مهم و جدی بر ما وارد می‌شود.

 وی بیان داشت:  سرویس‌های جاسوسی دشمن فعال است، آنها از روحانیت ضربه خورده‌اند و باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم.

 معاون بررسی و پیشگیری دادسرای ویژه روحانیت هدف دشمنان از هجمه به کشورهای منطقه را تضعیف شیعیان ذکر کرد و افزود: كسي كه شبكه ماهواره‌اي را در اختيار چند روحاني قرار مي‌دهد كه به مقدسات ما توهين كنند دلسوز شيعيان نيست.

وی  با بیان این که برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي براي نشان دادن چهره خشن و افراطي از مجالس عزاداري شيعيان تلاش می کنند، بر لزوم ساماندهي مسئله تبليغ و اعزام مبلغان،  عدم  ورود به جناح‌بندي‌هايي، پرهيز از بيان مسائل حساسيت برانگيز، شناخت ناهنجاري‌هاي تبليغي تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  فقیه خراسانی  در بخش دیگری از سخنان خود  به اهمیت تبلیغ دین پرداخت و هدف از  تبلیغ و گویندگی را موعظه برای تزکیه مردم، تبیین معارف دینی برای بالابردن سطح آگاهی دینی مردم و بیان مصائب و مراثی اباعبدالله الحسين(ع) برشمرد.

 معاون بررسی و پیشگیری دادسرای ویژه روحانیت  با بیان این که به تعبیر مقام معظم رهبری، تبلیغ اصلی‌ترین وظیفه روحانیون و علمای دین است بیان داشت: کارهایی از قبیل  درس خواندن، فکرکردن، تحقیق کردن و یافتن نگین‌ها و درهای ناب معارف اسلامی از گنجینه متون الهی  از مقدمات  تبلیغ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  فقیه خراسانی  با بیان این که  اگر بتوانیم پیام خدا را به دل‌ها منعکس کنیم وظیفه بزرگ خود  را انجام داده‌ایم خاطرنشان کرد جایگاه منبر آن قدر رفیع است که علمایی مانند   شوشتری پس از آنکه به عنوان مرجعیت رسیده بود به منبر می‌رفت.

وی با بیان  این که  منبر موثرترین شیوه تبلیغ دین است گفت:  منبر، جای بلند و مرتفع را می‌گویند، چراکه خطیب بر فراز آن می‌رود و صوت خود را به وعظ و خطابه بلند می‌کند. کسی حق دارد بر جای مرتفع قرار گیرد که فکر و روحش رفیع باشد و مردم را به رفعت و والایی فرا خواند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha