جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 338622
۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
حجت الاسلام قهرمانی

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: عالمان دینی به عنوان یکی از مهمترین اصول در حکومت اسلامی، مروجان احکام و دستورات الهی در جامعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، علما و شخصیت های دینی را به عنوان مروجان و ناشران احکام و دستورات الهی دانست و در خصوص شخصیت آیت الله مهدوی کنی اظهارداشت: این عالم ربانی نمونه بارز یکی از شخصیت های تاثیرگذار در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بودکه در طول تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، همراه همیشگی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

این استاد حوزه، با اشاره به فعالیت های دوران جوانی و انجام مبارزات علیه رژیم ستم شاهی توسط این شخصیت برجسته خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه سیاسی و اجتماعی علیه رژیم طاغوت موجب تبعید شدن این عالم ربانی به شهرستان بوکان شد و ایشان شکنجه های سختی را در راه تحقق آرمان های انقلاب تحمل کرد.

وی، تهذیب نفس و برخورداری از دیانت، علم و اخلاق را از صفات و شایستگی های این شخصیت وارسته عنوان کرد و افزود: آیت الله مهدوی کنی در زمینه کسب فضایل و معارف دینی با حضور در کلاس های درس آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و امام(ره) توانست به درجات بالایی از فضایل و علوم نایل آیند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی صیانت از ولایت و رهبری را از شاخصه این عالم ربانی دانست و اذعان داشت: کسانی که در برهه ای از زمان دین مبین اسلام و ولایت را مورد هجمه قرار می دادند آیت الله مهدوی با مجاهدت ها در اثبات حقانیت ولایت و دین ثابت قدم می ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی، ادامه دادن راه علما و روحانیون برجسته در اسلام را امری خطیر و مهم عنوان کرد و گفت: تربیت طلاب و روحانیون متعهد و متخصص از جمله نیازهای جامعه امروز اسلامی تا تامین کننده بخشی از آسیب ها و مشکلات اعتقادی مردم باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha