جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: امروز وهابیت کتابی منتشر کرده است تا یزید را در شهادت رساندن امام حسین علیه السلام بی گناه نشان دهند؛ از این رو باید عاشورا همواره بیان شود تا نتوانند این واقعه بزرگ و مصیبت عظیم را منحرف سازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رفیعی امشب، در شب اول محرم الحرام 1436 در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر اظهارداشت: محرم ماه محبت و مودت و پیوند با اهل بیت (ع)و قرآن است. محرم و عاشورا هویت شیعه، شناسنامه مظلومیت شیعه و یادآور فداکاری سربازان اسلام و یاران امام و کارگردانی اباعبد الله الحسین علیه السلام در کربلا است.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود چرا باید همواره یاد و خاطره کربلا و واقعه عاشورا را ذکر کرده و در مصیبت آن عزاداری کنیم، گفت: در آیه 120 سوره مبارکه هود خداوند درباره دلیل بیان قصه های مختلف در قرآن کریم چهار دلیل آورده است که این دلایل در واقعه کربلا نیز وجود دارد.

چهاردلیل بر زنده نگه داشتن عاشورا

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: محکم شدن دل از تجربه گذشتگان، روشن شدن حق از باطل، موعظه بودن و تذکر از دلایل در بیان قصص قرآنی بیان شده است که در بیان واقعه کربلا نیز دیده می شود. یادآوری این واقعه نشان می دهد که این اسلام به سادگی به دست ما نیامده، از این رو تحمل دشواری ها در راه دین خدا آسان می شوند، معیاری برای حق از باطل است، به ما درس دین داری می دهد و تذکری برای این است که در راه دین خدا حتی امام حسین علیه السلام نیز فدا می شود.

وی با بیان این که یاد محرم موجب جلوگیری از انحراف آن می شود، تصریج کرد: امروز وهابیت کتابی منتشر کرده است تا یزید را در  شهادت رساندن امام حسین علیه السلام بی گناه نشان دهند؛ از این رو باید این واقعه همواره بیان شود تا نتوانند این واقعه بزرگ و مصیبت عظیم را منحرف سازند.

وی با بیان این که نبی مکرم اسلام (ص)و ائمه(ع)  فراوان درباره شهادت امام حسین علیه السلام خبر داده و آن را گرامی داشته اند، تصریح کرد: امام حسین علیه السلام واقعه عاشورا را خلق کرد، ولی پرورش آن از سوی 13 معصوم دیگر انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به آیه مودت و وظیفه مسلمانان در مودت اهل بیت پیامبر بر اساس آیه قرآن کریم گفت:زنده نگه داشتن عاشورا ابزار مودت و علاقه به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

وی عاشورا را از شعائر الهی دانست و افزود: بر اساس وظیفه دینی، حفظ شعائر الهی از واجبات است؛ در کربلا نیز امام حسین علیه السلام و یاران ایشان در راه خدا جان خود را نثار کردند؛ مگر می شود چنین واقعه بزرگی از شعائر الهی نباشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه زنده نگه داشتن معصومین علیهم السلام را از  وظایف مسلمانان دانست و گفت: بر هر مسلمانی واجب است که اوامر اهل بیت علیهم السلام را زنده نگه داریم؛ از این رو ائمه اطهار(ع) نیز در این  عرصه بر زنده نگه داشتن واقعه عاشورا اهتمام داشتند.

این سخنران خاطرنشان کرد: ائمه اطهار علیهم السلام زمانی که ماه محرم فرا می رسید عزادار می شدند و دیگران را نیز به این کار توصیه می کردند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha